J.P.Morgan: „De ce globalizarea nu este în pericol”

 Jim Glassman, director general JPMorgan

Jim Glassman, director general JPMorgan

Globalizarea va crea un mediu de afaceri mai competitiv, iar companiile pot concura pentru o parte a unei piețe mult mai mari, 85% din populația lumii trăind în prezent într-o țară în curs de dezvoltare. Pe măsură ce nivelurile de viață din lumea industrializării converg treptat cu cele din economiile dezvoltate, piața globală a consumatorilor s-ar putea tripla ca mărime. Creșterea bogăției în tarile în curs de dezvoltare ar trebui să creeze oportunități imense pentru întreprinderile care aleg să acționeze în zona lor.

„Puterea medie de cumpărare a gospodăriei chineze a urcat la aproximativ 15% din media americană într-un timp relativ scurt, iar cererea pentru exporturile americane este în creștere. Un boom al serviciilor exportate, inclusiv școlarizarea plătită de studenții chinezi care frecventează universitățile americane, a împins deficitul comercial în continuă scădere în ultimul deceniu”, spune Jim Glassman, director general și economist șef la JPMorgan

„Globalizarea nu este în pericol” este o declarație pe care Jim Glassman o sustine cu următoarele puncte cheie:

  1. Dezechilibrele comerciale mari create de nivelul de trai inegal între SUA și lumea dezvoltată vor persista probabil zeci de ani.
  2. Prosperitatea în creștere a Asiei nu reprezintă o amenințare pentru economia SUA; mai degrabă, piețele de consum care apar în China și India reprezintă o oportunitate fără precedent pentru întreprinderile americane.
  3. Piețele de acțiuni și obligațiuni înregistrează deja beneficii indirecte din partea globalizării.
  4. Disputele comerciale de astăzi se bazează pe probleme reale în jurul încălcării proprietății intelectuale, dar recompensele globalizării sunt prea importante pentru a renunța.

Jim Glassman este director general și economist șef pentru activități bancare comerciale. De la reglementări și tehnologie la globalizare și obiceiurile consumatorilor, ideile lui Jim sunt utilizate de companii și industrii pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine schimbarea economiei și impactul acesteia asupra afacerilor lor.

Sursa: JPMorgan Chase & Co este o bancă americană și una dintre cele mai vechi instituții financiare din lume, istoria sa începând din anul 1823. Printre brandurile companiei se numără: J.P. Morgan, Chase și WaMu. Compania are afaceri în 60 de țări și deținea, în anul 2009, active în valoare de 2,2 miliarde de dolari. În același an, numărul de angajați se ridica la 200.000 de persoane.

Comments are closed