Urmăriți deja productivitatea – acum este momentul să măsurați si sustenabilitatea

Ce este un produs sustenabil?. Cei 3 P | by EFdeN | EFdeN | MediumConștientizarea consumatorilor cu privire la provocările globale precum schimbările climatice, poluarea și inegalitatea a crescut. Clienții nu mai iau decizii de cumpărare bazate doar pe produse sau preț. Vor să cumpere de la companii care susțin cauze la care le pasă.

Potrivit unor studii, practicile de responsabilitate corporativă pot ajuta organizațiile să crească veniturile totale din vânzări cu până la 20%. Mai simplu, sustenabilitatea a devenit deja un factor cheie în modul în care facem afaceri.

Sustenabilitatea este capacitatea de a exista si de a dezvolta fara a epuiza resursele naturale pentru viitor.
Organizatia Natiunilor Unite a definit dezvoltarea durabila in Raportul Brundtland ca fiind o dezvoltare care raspunde nevoilor prezentului fara a compromite capacitatea generatiilor viitoare de a-si satisface propriile nevoi. Presupune ca resursele sunt finite si, prin urmare, ar trebui folosite in mod conservator si atent pentru a se asigura ca sunt suficiente pentru generatiile viitoare, fara a scadea calitatea vietii actuale. O societate durabila trebuie sa fie responsabila social, concentrandu-se pe protectia mediului si echilibrul dinamic in sistemele umane si naturale.

 

Conceptul de durabilitate este alcatuit din trei piloni: mediu, economic si social – cunoscut si in mod informal sub numele de profituri, planeta si oameni.

Protectia mediului este cel mai frecvent element discutat. Se refera preponderent la reducerea amprentelor de carbon, utilizarea apei, ambalarea nedescompozibila si procesele risipitoare ca parte a unui lant de aprovizionare. Aceste procese pot fi deseori rentabile si utile din punct de vedere financiar, precum si importante pentru durabilitatea mediului.

Dezvoltarea sociala are ca scop tratarea angajatilor in mod echitabil si asigurarea unui tratament responsabil, etic si durabil al angajatilor, partilor interesate si comunitatii in care isi desfasoara activitatea o afacere. Acest lucru poate fi realizat prin beneficii mai receptive, cum ar fi beneficii mai bune pentru maternitate si paternitate, programare flexibila si oportunitati de invatare si dezvoltare. De exemplu, intreprinderea ar trebui sa functioneze folosind forta de munca durabila, care implica angajati adulti suficient de bine platiti, care pot opera intr-un mediu sigur.

Dezvoltarea economica este probabil cea mai simpla forma de durabilitate. Pentru a fi sustenabila din punct de vedere economic, o afacere trebuie sa fie profitabila si sa produca venituri suficiente pentru a fi continuata in viitor. Provocarea cu aceasta forma de durabilitate este realizarea unui echilibru. In loc sa castige bani cu orice pret, companiile ar trebui sa incerce sa genereze profit in conformitate cu alte elemente de durabilitate.

Concentrarea pe durabilitatea sociala si a mediului in plus fata de performantele economice este o abordare denumita frecvent „Linia de baza tripla”.

Recent, ONU a emis Obiectivele de dezvoltare durabila ca principalele sale obiective pentru realizarea cu succes a unui viitor mai bun si mai durabil. Acestea abordeaza provocarile globale ale durabilitatii. Cele 17 obiective includ lipsa saraciei, foamea zero, apa curata si canalizarea, energia curata la preturi accesibile si consumul si productia responsabile si se spera ca vor fi atinse pana in 2030.

Durabilitatea este masurata prin evaluarea totala a performantei celor trei principii principale, in special a unui tratament echilibrat al tuturor celor trei. Aceste trei principii cheie ale liniei de baza triple nu ofera un sistem de masurare a lor, dar metodele recente de masurare a sustenabilitatii au incercat sa masoare sustenabilitatea prin intermediul acestora. Desi nu exista masuratori universale oficiale ale sustenabilitatii, multe organizatii dezvolta instrumente si practici specifice industriei pentru a judeca modul in care principiile sociale, de mediu si economice functioneaza ca parte a unei companii.

Abordarea Triple Bottom Line pentru operarea unei companii este utila pentru intreprinderi in mai multe moduri. Nu numai ca este etic si important sa indeplinesti standardele ONU de sustenabilitate a mediului, ci si economic si permite un model de afaceri mai puternic. In plus, sustenabilitatea permite unei organizatii sa atraga angajati, actionari si clienti care sunt investiti in obiectivele sustenabilitatii si impartasesc aceste valori. Prin urmare, impactul durabilitatii poate fi pozitiv atat pentru imaginea unei companii, cat si pentru venituri.

In 2018, Comisia UE a lansat sase transformari cheie care trebuie facute. Daca sunt puse in aplicare in mod corespunzator, acesti pasi vor permite o durabilitate mai buna sa fie atinsa pana la obiectivul actual din 2050.

  1. Dezvoltarea durabila este o provocare a societatii, nu doar una de mediu – imbunatatirea educatiei si a asistentei medicale sunt, prin urmare, necesare pentru a obtine venituri mai mari si decizii de mediu mai bune
  2. Consumul si productia responsabila, precum si importanta de a face mai mult cu mai putine resurse, sunt importante pentru adoptarea unei economii circulare si reducerea cererii
  3. Decarbonizarea industriei energetice, prin resurse de energie curate si procese regenerabile, va fi necesara pentru a oferi tuturor o energie curata si accesibila
  4. Ar trebui sa existe hrana si apa curata pentru toti, protejand in acelasi timp biosfera si oceanele, ceea ce va necesita sisteme alimentare eficiente si durabile, realizabile prin cresterea productivitatii agricole si reducerea consumului de carne
  5. Orase inteligente: tiparele de asezare ar trebui transformate pentru binele populatiei si a mediului, ceea ce se poate face prin infrastructura „inteligenta” si conectivitate la internet
  6. O revolutie digitala in stiinta, tehnologie si inovatie ar fi necesara pentru a sprijini dezvoltarea durabila, deoarece se spera ca lumea va folosi dezvoltarea tehnologiei informatiei pentru a facilita sustenabilitatea

 
 

Ce pot face companiile pentru a-și accelera eforturile de sustenabilitate:

 
  1. Nu poți gestiona ceea ce nu măsori . Fiecare companie trebuie să aibă obiective clare, dar trebuie și să își urmărească progresul prin valorificarea tehnologiilor digitale.
  2. Nu așteptați ca reglementările și taxele pe carbon să intre în vigoare. Dacă sustenabilitatea este inclusă în strategia dvs., puteți gestiona impactul material asupra rezultatelor dvs. financiare.
  3. Trebuie să ne unim în rețele . Nicio țară, guvern, afaceri, comunitate științifică sau societate nu va fi capabilă să facă față singură schimbărilor climatice. Vom putea transforma concepte precum economia circulară în realitate doar prin reunirea tuturor părților interesate și asigurând vizibilitatea nu numai în cei patru pereți ai unei companii, ci pe întregul lanț de aprovizionare.
  4. Schimbarea începe de sus. Ca în orice altă transformare, atingerea obiectivelor de sustenabilitate se reduce la un singur lucru: oameni. Fiecare schimbare necesită o schimbare a mentalității, a structurii organizaționale și a culturii – și aceasta începe de la vârf.

Prin integrarea sustenabilității în strategia lor, companiile se pot diferenția și se pot distinge ca lideri care creează valoare sporită pentru toate părțile interesate, făcând sustenabilitatea profitabilă și profitabilitatea durabilă.

Surse:

 

Comments are closed