Forbes: ROMÂNIA 101: Family business

Ioan Popa a construit în aproape trei decenii cea mai valoroasă afacere din domeniul cărnii și a dus Transavia în top 10 al celor mai profitabile companii deținute de români.

„Eu sunt printre puținii antreprenori din România care a avut ocazia să fie director general la 27 de ani și să trăiască în toate regimurile. Toate acestea au lăsat urme asupra mea, dar am dobândit o experiență pe care puțină lume o are”, spune Ioan Popa. 

Acum, o are alături pe fiica sa, Theodora, care a crescut odată cu compania.

„Eu nu voi vinde niciodată compania, poate doar Theo dacă va vrea”, spune președintele Transavia și o privește în ochi pe fiica sa, Theodora, cea care a devenit în ultimii ani o prezență tot mai vizibilă în cadrul grupului.

„Eu am crescut o dată cu compania aceasta, practic avem aceeași vârstă. E ca parte din ADN-ul meu și nu mă pot gândi în momentul acesta la o posibilă tranzacție”, spune Theodora, care s-a născut la o lună de la înființarea firmei de către Ioan Popa. „Și a văzut cum a crescut firma asta sub ochii ei, mergând cu mine de mână încă de la prima fermă. Chiar dacă ea nu a fost implicată în acțiune o perioadă de ani, a văzut cum a crescut. Au fost perioade lungi de timp în care eu lucram non-stop, sâmbăta și duminica, iar Theo venea cu mine. Și ea vedea ce făceau părinții ei, unchii ei (la Transavia lucrează și frații lui Ioan Popa, împreună cu familiile lor – n. red.)… Trebuie să știe copilul de unde au părinții mașină, bani, trebuie să le arăți, să-i iei după tine, ca părinte”, spune omul de afaceri, ale cărui reacții erau copiate de fiica sa încă din copilărie.

Tânăra a început să fie implicată în activitatea companiei după finalizarea studiilor economice și a unor cursuri de tip MBA destinate moștenitorilor afacerilor de familie la una dintre cele mai importante școli de profil din Europa. „Până să ajung aici, am avut o perioadă de patru ani în care am trecut prin absolut fiecare divizie a companiei. Prima mea zi de muncă a fost în abator, unde am stat la bandă cu toată lumea. Am parcurs așa câteva luni în absolut fiecare divizie din cadrul companiei”, adaugă Theodora, cea care dă și numele singurei investiții de anvergură făcută de Ioan Popa în afara domeniului de activitate al Transavia: Theodora Golf Club, cel mai mare resort de golf din România, deschis în toamna anului 2017 în urma unei investiții de circa 15 milioane de euro.

 

Transavia este o afacere de familie membră a asociației Family Business Network România

Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul „afacere de familie” și potențialul afacerilor de familie pentru dezvoltarea economică și socială a României.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles. Pentru detalii vizitati www.europeanfamilybusinesses.eu

În acest moment membrii Asociației FBN România sunt antreprenorii ce dețin companiile: Adrem Invest, Agricin, All Electrics 95, Amset Prodexim, Autonom Services, Bog’Art, Cris-Tim, Dinamic 92 Distribution, Electra, Eximtur, FAN Courier Express, Fildas Trading, Ivatherm, Global Vision, MBT Telecom, M&M Product, Novaintermed, Omnilogic, Piaţa de Gros, Secpral Pro Instalații, Temad Co, Te-Rox, Tecnostar Consulting, Tester Grup, Transavia.

Carrefour, Volkswagen, BMW, Ford Motor, Fiat, Porsche, L’Oreal, Arcelor Mittal, Samsung Electronics, Auchan, Cargill sunt câteva dintre cele mai cunoscute companii din lume care sunt afaceri de familie

Sursa:

  • Forbes
  • Transavia

 

Comments are closed