Rucsandra Hurezeanu, fondatoare a Ivatherm: Există o criză a ingredientelor active pentru industria noastră, s-au închis multe fabrici în China

Rucsandra Hurezeanu, fondator Ivatherm, afacere de familie membra a FBN România.

Doamna  Rucsandra Hurezeanu estimează că anul acesta Ivatherm va înregistra o creştere de 50% a cifrei de afaceri, după ce anul trecut a făcut pasul către pieţele din Rusia, India şi Vietnam.

Rucsandra Hurezeanu, fon­da­toarea producătorului de derma­to­cos­metice Ivatherm, spune că industria cosmeticelor şi dermatocosmeticelor se confruntă cu o criză privind materia primă, a ingredientelor active, care în mare parte sunt produse în China, unde s-au închis multe fabrici.

„Am avut şi întârzieri în producţie, a termenelor de livrare, foarte multe îngrediente din China au venit cu o foarte mare întârziere sau nu au mai venit pentru că în China s-au închis multe fabrici. Există o mare criză a ingredientelor active pentru industria noastră, multe dintre ele vin din China, mai ales ingredientele naturale“, spune Rucsandra Hurezeanu, fondatoare a  Ivatherm, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor. Cum facem economia să funcţioneze în continuare, un proiect realizat de Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Anul 2021 a venit cu mai multe provocări pentru producătorul de dermatocosmetice, însă Ivatherm a reuşit să închidă cu o creştere de 11% anul trecut. Creşterea ar fi fost mai mare, însă criza transportatorilor şi a containerelor a dus la amânarea unor livrări foarte mari în ţări precum Rusia, China, India şi Vietnam.

Pe lângă criza transportatorilor, compania se confruntă şi cu o creştere a preţurilor de fabricaţie ale produselor, preţurile materiilor prime au înregistrat o majorare, ceea ce înseamnă un lung şir de negociere pentru a nu fi afectată marja de profit a companiei.  „Au crescut şi preţurile la ambalaje, pentru noi toate acestea înseamnă negocieri cu partenerii din alte ţări pentru a nu risca să scădem marja de profit, trebuie să fim atenţi tot timpul anului în felul în care evoluează preţurile. Vom mări preţurile pentru că altfel nu vom putea face un business profitabil“, precizează Rucsandra Hurezeanu.

Anul trecut, Ivatherm a făcut pasul şi către pieţele din Rusia, India şi Vietnam, astfel că produsele dermatocosmetice sunt prezente în 18 ţări. În România, produsele Ivatherm sunt prezente în circa 1.000 de farmacii, mai mult în cele deschise, cu rafturi şi spaţii dedicate cosmeticelor. În total, pe plan local sunt circa 8.000 de puncte de retail farmaceutic. Vânzările din România au crescut cu 15% în contextul pandemic, iar Rucsandra Hurezeanu este de părere că mai există loc de creştere, pentru că oamenii se uită din ce în ce mai mult la cosmeticele vândute în farmacii.

„Produsele din farmacii sunt foarte cău­tate acum, oamenii vor produse eficiente şi sigure, clienţii se îndreaptă mai mult către far­macii atunci când caută un produs cos­me­tic, este o piaţă interesantă în sectorul nostru. De asemenea, creşte şi puterea de cum­pă­rare, iar spaţiul virtual ne dă şansa să creăm comunităţi în jurul brandului“, explică ea.

Anul acesta, Rucsandra Hurezeanu spune că cifra de afaceri a Ivatherm va fi formată în proporţie de 60% din vânzările produselor pe piaţa locală, iar 40% din export, ţinând cont că exportul a crescut de la 30%, cât era anul trecut.

Pentru anul acesta, antreprenoarea mizează pe o creştere de 50% a veniturilor. În prezent, portofoliul Ivatherm este format din 60 de produse, fiind an de an mărit cu încă 5-6 produse. „Suntem într-o industrie foarte dina­mică, unde totul evoluează şi avansează foarte repede, există în permanenţă ino­vaţii.“

De profesie medic, Rucsandra Hurezeanu a lansat brandul de derma­to­cos­me­tice Ivatherm în 2005, pe o piaţă dominată de companii străine precum Vichy sau Avene.

A început prin a studia proprietăţile apei termale de la Herculane, cea mai veche staţiune balneară din Europa. A mers apoi în Franţa, unde a contractat o echipă de cercetători care să studieze apa de la Herculane şi apoi a început producţia. Astăzi cosmeticele româneşti Ivatherm sunt „made in France“ şi apoi sunt vândute în România şi în mai multe ţări din lume. Cosmeticele Ivatherm sunt produse în 4-5 fabrici din Franţa.

Producătorul român de dermatocosmetice şi-a majorat afacerile cu 27% în 2020 faţă de 2019, având o cifră totală de afaceri de 20,8 mil. lei.

Ivatherm este o afacere de familie si membru al asociației Family Business Network (FBN) România.

Asociația Family Business Network România reunește un număr de 29 de membri, număr ce este în creștere. Acești membri sunt lideri de piață în mai multe ramuri ale economiei naționale, cu o cifră de afaceri de circa 3 miliarde de Euro pe an și circa 18.000 de angajați. Președintele Family Business Network România este domnul Florin Madar, proprietar și CEO al afacerii de familie  TEMAD și, alături de doamna Anca Vlad (Fildas/Catena), Adrian Mihai (FAN Courier) și Dan Ștefan (Autonom), Gabriel Marin (Flame Data Technologie) și  Mihaela Hărșan (Secretar General) formează Consiliul Director Family Business Network România.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.

Sigla Family Business Network România

La acest moment, din Family Business Network România fac parte 29 de companii:  Adrem,  Agricin, Amset, Arena City Mall, Autonom, Bog’art, Cristim, Dinamic 92, DMF Poliplast,  Electra, Eximtur, FAN Courier, Fildas/Catena, Flame Data Technologies, Global Vision, Imob Piatra Neamt, Integrata Pascani, Ivatherm, M&M Product, Novaintermed, Piata de Gros, Sandra Trading, Secom, Secpral Pro, Skela, Tecnostar,  Temad, Tester, Transavia

Sursa ZF

Comments are closed