Studiu KPMG: Afacerile de familie se confruntă cu un mediu fiscal complex şi în continuă schimbare. „Provocările generate de pandemia COVID-19 au scos la iveală nevoia afacerilor de familie de a aplica o strategie bazată pe inovaţie, cu accent pe recrutarea talentelor şi pe tehnologie.“

Afacerile de familie contribuie la dezvoltarea economiei globale, având cea mai mare contribuţie la PIB-ul global şi un impact major asupra pieţei muncii, însă liderii care vor să îşi păstreze afacerea în familie şi să o transfere către generaţia următoare se pot confrunta cu o multitudine de provocări, cu atât mai mult într-un mediu instabil, aşa cum se întamplă în prezent, conform studiului KPMG Private Enterprise Global Family Business Tax Monitor.

În România, transferul afacerii prin moştenire ori donaţie nu generează venituri impozabile la nivelul mem­brilor de familie din noua gene­raţie, însă unele obligaţii fiscale pot apărea în ca­zul transferului pro­prietăţilor imo­biliare care nu sunt parte din afacere. Deşi legislaţia din Ro­mânia legată de transferul afacerii este favorabilă, tre­buie luată în considerare şi legislaţia altor state, mai ales în cazul unui business internaţional sau a unor membri de familie care poate nu locuiesc în România.

Legat de impactul asupra resurselor umane, “tehnologia nu mai este o noțiune abstractă. Accelerată de nevoia de mobilitate, tehnologia a transformat forța de muncă în companiile din întreaga lume, aducând noi provocări pentru modul tradițional de recrutare, training, asigurarea bunăstării angajaților, retenție, succesiune și multe altele. Atragerea și menținerea talentelor este o problemă prioritară în agendele tuturor liderilor care urmăresc să reușească într-o lume post-pandemie, iar aplicarea expertizei și valorilor potrivite poate ajuta afacerile de familie să își extindă moștenirea peste generații și să capitalizeze provocările unice pe care le au în războiul pentru talente”, spune Mădălina Racovițan, Partener Consultanță Fiscală, Head of People Services, KPMG în România.

Studiul se poate descarca AICI

Sursa: KPMG, ZF

Comments are closed