Adrian Mihai, CEO FAN Courier, membru FBN: „În 2007 am învăţat că amânarea unei investiţii poate avea efecte devastatoare”

Adrian Mihai, CEO FAN Courier

Adrian Mihai, CEO FAN Courier, membru Family Business Romania a vorbit despre anul 2007 pentru zf.ro.

În cei 25 de ani de activitate, FAN Courier a traversat numeroase momente cheie, însă, privind retrospectiv, unul dintre anii care ne-au marcat dezvoltarea a fost anul 2007.  A fost, credem noi, anul care a făcut diferenţa şi ne-a ajutat să devenim ceea ce suntem astăzi. A fost anul în care am primit una dintre cele mai importante lecţii pentru orice business antreprenorial şi anume că poziţia de lider este mult mai greu de întreţinut decât de dobândit.

Principala lecţie învăţată atunci a fost că, odată începute, lucrurile nu trebuie amânate, chiar dacă pare că poţi schimba priorităţile din mers. În 2007 am înţeles cât de importante sunt investiţiile pentru dezvoltarea unei companii, cât de important este să analizezi obiectiv lucrurile şi că, fără investiţii, o companie se poate dezvolta până la un punct şi atât. Lecţia de atunci a dat startul dezvoltării noastre ulterioare până la nivelul de acum. Din 2007 lucrăm cu planuri de investiţii pe termen mediu şi lung.

Am face ceva diferit faţă de atunci şi anume am investi rapid într-un centru logistic mai mare pentru că beneficiile acelei investiţii ar fi mult mai mari decât despăbugirile plătite pentru acea eroare de strategie.

De-a lungul timpului, Ziarul Financiar a stat constant pe birourile noastre pentru că ”dădeaţi ora exactă” în media economică. Citeam multe ştiri şi articole exclusive din care aflam despre investiţii şi tendinţe, despre greşeli de business, despre antreprenori de succes. Au fost şi titluri de care ne amintim precum intrarea IKEA în România şi creşterea de 4 ori a vânzărilor la plasme şi LCD-uri. Intrarea IKEA însemna că piaţa românească este una de încredere pentru un model de business antreprenorial de succes internaţional. Era un semnal că economia este pe direcţia potrivită. Explozia vânzărilor de electrocasnice de generaţie nouă însemna că retailul românesc trecea la un nou nivel, că apărea un alt model de consumator, mai puţin conservator, dispus să investească mai mult pentru confortul personal. Iar acest model de consumator este cel care a dat ulterior credit comerţului online, susţinând creşterea industriei de curierat, în ansamblul ei. Anii buni te încarcă, îţi dau energia pentru a merge mai departe, anii grei sunt cei care te pun în faţa unor provocări, te ajută să evoluezi. Într-un an declarat ”bun” culegi de fapt roadele eforturilor depuse într-un an greu, dificil. Fiecare an şi perioadă bună au fost precedate de ani grei, plini de provocări. în business, ca şi în viaţă, nu există liniaritate. Când vezi liniaritate, trebuie să devii atent la ceea ce faci.

„În timp ce anul 2007 a însemnat un an excepţional pentru România care a devenit membru cu drepturi depline în Uniunea Europeană, pentru noi anul  2007 a fost anul în care am învăţat că amânarea unei investiţii poate avea efecte devastatoare. Pe fondul unei creşteri fără precedent a volumului de expediţii şi cu investiţia amânată, nu am mai putut face faţă comenzilor, nu ne-am respectat termenele de livrare şi am fost nevoiţi să plătim despăgubiri. Am plătit despăgubiri clienţilor până în vara lui 2008. În 2006, la nici zece ani de la intrarea pe piaţă, devenisem liderul pieţei româneşti de curierat. Momentul din 2007 a fost ca un duş rece, a fost un moment care ne-a forţat să găsim soluţii pentru a rămâne cei mai buni, pe o piaţă în continuă dezvoltare.”

Sursa text si photo: www.zf.ro

Membrii Family Business Network România: Adrem Invest, Agricin, Amset Prodexim, Arena City Center, Autonom, Bog’art, Cristim, Dinamic 92 Distribution, DMF Poliplast, Electra, Eximtur, FAN Curier, Fildas Trading, Flame Data Technologies, Global Vision, Imob, Integrata Pascani, Ivatherm, M&M Product, Novaintermed, Piata de Gros Abundia, Sandra Trading, Secom Healthcare, Secpral Pro Instalatii, Skela Industries, Tecnostar Consulting, Temad Co, Tester Grup, Transavia.

Comments are closed