Felix Pătrășcanu, Managing Partner Fan Courier: “Dacă nu faci investiții an de an rămâi în urmă și, la un moment, dat dispari din piață, ajungi să nu mai contezi”

“Noi provenim dintr-o societate în care eșecul era făcut egal cu a pierde, a fi loser, a fi o rușine. Trebuie să recunosc că mama mea mi-a spus nu greșesc. (…) Frica de a greși m-a dus la extremă și m-a făcut să nu văd foarte multe lucruri, să nu învăț anumite chestii, să nu mă bag în anumite chestii, să nu descopăr alte lucruri sau să le încerc, pentru că aș greși”, rememorează Felix Pătrășcanu, Managing Partner al Fan Courier, afacere de familie membra a FBN Romania. 

“Acum nu poți să greșești așa încontinuu fără a învăța. Poți să greșești o dată, dar să nu o mai repeți a doua oară”, explică omul de afaceri, recunoscând că și el a făcut o mulțime de greșeli din neștiință, dar a învățat pe parcurs. “În momentul de față fac mult mai puține greșeli, deși sunt atent în continuare la lucrul ăsta. N-am scăpat de a nu mai face greșeli”, mai spune Felix Pătrășcanu.

“O astfel de greșeală o poți redresa. Dar când business-ul tău se ridică la o cifră de afaceri de 100-200 de milioane de euro, impactul poate fi numărat uneori în milioane de euro. Mi s-a întâmplat acest lucru, dar este fără doar și poate o metodă de a învăța extraordinară”, subliniază fondatorul Fan Courier.

“Întotdeauna trebuie să ții această balanță. O piață nu se câștigă neapărat prin prețuri mici, ci cu prețuri reale, pentru că de aceea facem business. Nu suntem ONG. Și la sfârșitul zilei trebuie să ai un +5 lei profit net, după taxe și impozite, pentru investiții și dezvoltare”, afirmă omul de afaceri.

În 2007 era să ne înecăm în propriul succes și să închidem business-ul pentru că n-am făcut investițiile la timp, pentru că ne-am blocat de sărbători și începusem să nu mai putem primi clienți. Încărcasem atât de tare organizația cu colete și cu comenzi încât nu le-am mai făcut față”, își amintește acesta.

 “dacă nu faci investiții an de an, rămâi în urmă și la un moment dat dispari din piață, ajungi să nu mai contezi”.

De la înființare până în prezent, în business-ul Fan Courier s-au investit peste 80 de milioane de euro. Iar investițiile nu se opresc aici. “Noi în fiecare an trebuie să facem investiții. Acum trebuie să facem investiții enorme în digitalizare care e foarte importantă. Astea sunt lucrurile pe care le-am învățat, că trebuie să ținem pasul cu piața”, precizează Felix Pătrășcanu, care este în permanență atent la viitorul pieței și la felul în care evoluează. Pentru el antreprenoriatul a reprezentat un univers fantastic în care i s-a permis să greșească. “De fapt nu mi s-a permis de către cineva, ci mi-am permis să greșesc pe banii mei. Și atunci când o faci și greșești pe banii tăi înveți extrem de repede”, concluzionează antreprenorul.

Surse: FAN Courier / Forbes

Comments are closed