RATA DE ADOPTARE A SERVICIILOR FINTECH A CRESCUT LA 64% LA NIVEL GLOBAL

La nivel global, în medie, 89% dintre consumatori au cunoștință despre existența în magazinele de aplicații a platformelor de plată pentru telefoane mobile și 82% știu despre sistemele de plată între utilizatori și despre transferurile de bani nebancare. Disponibilitatea acestor servicii FinTech este și mai mare atât în India, cât și în China, unde 99,5% dintre consumatori știu de existența sistemelor de transfer de bani și de plăți cu telefonul mobil.

„Companiile FinTech, care nu mai sunt doar niște promotori ai inovațiilor, au devenit concurenți sofisticați, cu o sferă de influență globală tot mai mare. Interacțiunile între acești noi jucători și companiile tradiționale și cele din afara industriei serviciilor financiare dau naștere unor ecosisteme FinTech care înlocuiesc clasicele parteneriate bilaterale” a declarat Gary Hwa, președinte executiv EY Global Financial Services Markets și coordonator EY Asia-Pacific Financial Services.

FinTech, cunoscută astăzi sub denumirea de „tehnologie financiară”, descrie o afacere care își propune să furnizeze servicii financiare prin utilizarea de software și tehnologii moderne.

Astăzi, companiile FinTech concurează direct cu băncile si alte instituții în majoritatea domeniilor din sectorul financiar pentru a vinde servicii și soluții clienților. Datorită in special motivelor de reglementare, băncile continuă să lupte pentru a ține pasul cu lansările FinTech în ceea ce privește viteza de inovare. Fie ca este vorba de un transfer de bani, acordarea creditelor, tehnologii de plati sau monede virtuale, retail banking sau investiții, companiile FinTech folosesc tehnologii ce furnizeaza soluții cu costuri reduse si au realizat deja că serviciile financiare de orice fel trebuie să se integreze în viața clienților de astăzi pentru a rămâne relevanți într-o lume care devine din ce în ce mai digitalizată. Inovația tehnologică a prezentat deja aplicații privind tranzactionarea de acțiuni fara comision (Robinhood app), imprumuturi peer-to-peer (Lending Club), servicii de telefonie mobilă, tranzacții mobile pe bursele de mărfuri, portofele digitale (cum ar fi sistemul de portofel mobil Google), sau site-uri de consiliere financiară.

Surse:

Comments are closed