EY: Călătoria către organizaţia digitală: de la tehnologie la schimbarea paradigmei culturale

ey-romania-FBN-RomaniaCu un scor de 37,5% al indicelui de digitalizare în 2018, România este încă pe ultimul loc între țările Uniunii Europene în privința gradului de digitalizare a economiei și a societății (conform Digital Economy and Society Index[1] realizat de Comisia Europeană).

În acest context, mediul de business din România accelerează procesul de transformare digitală pentru a se alinia cât mai rapid la tendințele și nevoile globale

Care sunt însă elementele din realitatea organizațională a căror adaptare este esențială pentru a susține migrarea către o organizație digitală? Ce competențe sunt necesare liderilor, pentru a conduce o organizație digitală? Ce componente ale culturii organizaționale susțin tranziția către noua realitate? Răspunsurile la aceste întrebări au fost explorate și dezbătute în cadrul evenimentului “Live & Lead Digital”, organizat recent de EY, la care au participat reprezentanți ai celor mai mari companii active pe piața din România.

„Într-un program amplu de transformare, se impune ca toate elementele care compun cultura organizațională – valorile aspiraționale, politicile și procedurile, normele interne, structura organizațională, competențele – să fie modelate astfel încât să susțină o adopție firească a digitalizării și a modului de gândire care guvernează procesul de transformare digitală în rândul angajaților.” spune Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services EY România

Așadar, contrar multor așteptări, “călătoria” către organizația digitală nu se încheie în momentul în care tehnologia a fost implementată. Dimpotrivă, ea atunci începe cu adevărat, întrucât, pentru a genera beneficiile așteptate / planificate, este necesar ca digitalizarea să devină parte fundamentală, implicită, a vieții organizaționale de zi cu zi.

Sursa: EY România

Comments are closed