Preluări

Mircea Tudor Scan Tech, compania fondată de Mircea Tudor a construit o linie de producție în Elveția, în localitatea Saint-Imier.

Mircea Tudor Scan Tech funcționează, în Elveția, o fabrică vastă, de ultimă oră, pentru scanere de aeronave și de marfă (3.000 de metri pătrați de birouri și spațiu tehnologic, împreună cu 7.000 de metri pătrați de zone de testare). În România, compania are un centru de cercetare și dezvoltare de 6000 de metri pătrați (11 laboratoare și 1 secțiune rapidă de dezvoltare prototip).

Centrul de cercetare și dezvoltare dispune de o platformă cuprinzătoare de testare, implementare și validare – organizată într-un consiliu științific pentru cercetare și dezvoltare și un centru de dezvoltare a proiectelor, care susține alte fluxuri de lucru critice în întreaga organizație. Ca o companie tehnologică intensivă, suntem profund implicați într-o serie de inițiative de cercetare și dezvoltare naționale și internaționale.

Noi credem în viziunea noastră pentru o abordare mai sigură a transportului aerian, terestru și maritim – și dorim să schimbăm lumea investind masiv în cercetare și dezvoltare și furnizând produse și soluții care îmbunătățesc siguranța în sectorul transportului global.

Mircea Tudor Scan Tech a creat și operează în prezent, cea mai mare instituție de cercetare interdisciplinară din Europa de Est – Centrul Est-European pentru Cercetare Aplicată Integrată.

Sursa: http://www.tudor-tech.ch


„Dacă mai mulți ar fi făcut lucrurile așa cum trebuie” – Noua campanie de comunicare Transavia (membru FBN Romania)

La 100 de ani de la  Marea Unire, Transavia , liderul pieței cărnii de pasăre din România, face un pas în afara categoriei și propune un exercițiu de imagine dur, dar absolut real, adaptat societății actuale.
Astfel, la 100 de ani de România, avem ce sărbători? Suntem mândri de ceea ce suntem? Lucrurile ar fi putut fi altfel? Sunt întrebări pe care ar fi trebuit să ni le punem de mai multă vreme. Într-o societate în care cinstea, integritatea și respectul par să fie doar un set de principii lăsate în urmă, Transavia încearcă să reamintească tuturor că fără ele nu putem deveni mai buni. Iar celebrarea centenarului poate fi un moment important pentru a discuta și despre ceea ce pare că ne lipsește. Toate acestea într-un spot TV unic,  atipic și memorabil, produs de Transavia cu ajutorul agenției Papaya Advertising.
      Transavia, un business de familie cu capital integral românesc, este o afacere construită de la zero pe principii și reguli solide, producând de peste 27 de ani cele mai sigure și calitative produse din carne de pui.
      ”Simplu și eficient, noi ne respectăm promisiunea făcută consumatorilor de pretutindeni prin Well Made in Romania, promisiune comunicată direct pe ambalajul Fragedo prin iconul Calitate premium asumată de familia fondatoare. Dorim să transmitem consumatorilor că ceea ce cumpără nu e doar un pui, ci rezultatul unui anume mod de a face lucrurile. Iar acest mod este posibil doar dând dovadă de integritate în ceea ce facem, evitând orice fel de compromis. Suntem un business de familie, iar în familia noastră, să câștigi respectul celorlalți e o onoare, dar și o mare responsabilitate. Noi am obținut-o făcând lucrurile exact așa cum trebuie.” declară Ioan Popa, președintele Transavia.

Iunie 2018 Sursa: Transavia


Fundația FAN Courier și Farmaciile Help Net lansează proiectul „Elev la Liceu

Elev la liceu” este primul proiect propriu pe care fundația FAN Courier îl lansează în cursul acestui an și ale cărui rezultate se vor vedea pe termen mediu și lung. Principiul care stă la baza acestui proiect este să oferim tuturor copiilor o șansă egală în viață. Performanța sau excelența în diferite domenii economice încununează capacitatea unei societăți de a-și crește și educa bine fiecare generație de elevi și de a oferi șanse elevilor care vor să învețe dar nu au posibilități materiale iar această situație nu este imputabilă lor. Ne propunem să reducem  prin educație discrepanțele din interiorul societății românești, acesta fiind și modul nostru propriu de a sărbători centenarul Marii Unirii ”, a declarat Magda Cristescu, director executiv al Fundației FAN Courier.

 Programul Elev la Liceu se adresează elevilor de clasa a VIII-a din zonele rurale / defavorizate care își doresc să continue studiile, dar nu au posibilitatea financiară. Programul ”Elev la liceu” se va desfășura în mai multe etape, prima, care va fi deschisă până pe 20 iulie 2018, fiind dedicată identificării potențialilor beneficiari și înscrierii lor în proiect. Elevii vor beneficia de burse începând cu anul școlar 2018-2019, după admiterea la unul dintre liceele / școlile profesionale acreditate din România. Pentru a putea participa la program, Fundația FAN Courier și Help Net solicită aplicanților să aibă media generală de minim 7, în ultimii 4 ani de școală și să fie declarați ”Admis” la liceu / școală profesională, în urma examenului de evaluare națională organizat de Ministerul Educației și Cercetării.

FAN Courier este membru al Family Business Network România

Iunie 2018 Sursa: fundatiafancourier.ro


Cris-Tim devine primul brand care publică procentajul de carne pe ambalajele produselor

Businessul de familie deținut de Radu Timiș lansează o inițiativă de transparentizare a industriei mezelurilor, devenind primul brand care își publică procentele de carne pe ambalajele a peste 80 dintre produsele sale, începând cu luna iunie a acestui an.

Prin intermediul unei campanii de transparentizare, fondatorul celui mai mare producător de mezeluri din țară sprijină consumatorii în alegerea mezelurilor cu conținut ridicat de carne datorită aportului mai mare de proteine.

Inițiativa vine ca urmare a preocupării companiei de a răspunde dorinței consumatorilor de a fi informați corect și de a consuma produse de calitate. Conform unui studiu ISRA CENTER din 2017, aproape 40% dintre consumatorii români au menționat conținutul de carne ca fiind cel mai important factor în alegerea unei mărci și 47% au menționat „calitatea”.

Companiea CRIS-TIM, este o afacere de familie si este membra a Family Business Network România (FBN România).

Data publicării: 26 iunie 2018 | Sursa: Forbes


Certificare Global G.A.P.

Compania Transavia (membru FBN Romania ) primește certificarea exclusivă în România, Global G.A.P. pentru produsele sale.
Fermele Transavia implementează în premieră românească standardul Global G.A.P. de bune practici și sustenabilitate în agricultură
Fermele Transavia au primit o nouă certificare exclusivistă care atestă calitatea produselor din carne de pui printr-o producție durabilă și sigură. În cadrul companiei, siguranța alimentară presupune aplicarea celor mai noi cerințe ale standardelor internaționale de calitate și siguranță. În acest sens, Transavia a implementat cele mai înalte standarde de calitate în domeniul alimentar.
      Pentru consumatori și comercianți, GLOBAL G.A.P. reprezintă garanția faptului că produsele alimentare ating cel mai înalt nivel de calitate și siguranță alimentară, fiind realizate într-un mod sustenabil pe tot lanțul de producție, respectând cele mai drastice cerințe în ceea ce privește siguranța alimentară, bunăstarea animalelor, impactul asupra mediului înconjurător, utilizarea responsabilă a apei,  producția sigură și durabilă a hranei pentru animale, a activităților de creștere și a normelor legate de securitatea și bunăstarea angajaților.
      ”Siguranța alimentară și calitatea vieții consumatorilor noștri stau la baza principiilor companiei noastre. Toate produsele pe care le comercializăm la nivel național și internațional sunt produse în conformitate cu ultima versiune a celor mai înalte norme și standarde internaționale de siguranță alimentară, sub atenta supraveghere a autorităților sanitar-veterinare și de mediu. Compania are implementate și certificate până în momentul actual următoarele standarde: ISO 22000, FSSC 22000, BRC Food v7, Halal”, confirmă dr.ing. Ioan Popa, președintele Transavia.

Data publicării: iunie 2018 | Sursa: http://transavia.ro/noutati/certificare-global-gap


Afacerea familiei în cifre – Tipul de companii cu cea mai mare prezență în Spania și în lume

Afacerea familiei este consolidată, an de an, ca un element de mare importanță pentru economia spaniolă. Se estimează că 1,1 milioane de companii sunt familii în Spania, 89% din totalul companiilor.

Caracteristicile sale, înrădăcinate în viziunea împărtășită de o familie antreprenorială, fac acest tip de companie cel mai mare generator de locuri de muncă în Spania. În prezent, ele creează 67% din ocuparea forței de muncă private, cu un total de peste 6,58 milioane de locuri de muncă și sunt responsabile pentru 57,1 din PIB-ul sectorului privat.

Relevanța sa depășește frontierele fiind întreprinderile familiale, organizațiile cu cel mai mare volum de cifră de afaceri și crearea de locuri de muncă la nivel global. Se estimează că în Uniunea Europeană există 17 milioane de companii care sunt familiale și care generează 100 de milioane de locuri de muncă.

IEF – Instituto de la Empresa Familiar (with Asociaciones Territoriales de Empresa Familiar) ca si FBN Romania este membru al European Family Businesses (EFB), o federație a 14 organizații naționale de afaceri de familie si are sediul la Bruxelles.

Sursa: IEF – Instituto de la Empresa Familiar


Cris-Tim, o afacere sănătoasă clădită cu încredere

PERFORMANȚĂ Radu Timiș și-a propus să aducă pe mesele românilor mâncare gustoasă și sănătoasă. După mai bine de un sfert de secol de antreprenoriat, poate să spună că a reușit. Datorită angajaților, partenerilor şi instituţiilor de credit, a construit o afacere de mare succes, iar acum, cu investiții enorme într-o nouă tehnologie, reușește să producă alimente fără E-uri.

„Muzica le ajută să trăiască în armonie cu tot ce le înconjoară. De exemplu, pe vacile noastre putem să le mângâiem, nu sunt stresate, pentru că sunt obişnuite cu omul. Muzica le creează această stare de confort şi, sigur, sunt rezultate mult mai bune în producţia şi calitatea laptelui“, explică Radu Timiş. 

Aceeaşi filosofie modernă, nonconformistă şi vizionară l-a ajutat pe omul de afaceri să-şi dezvolte şi businessul care l-a transformat într-un reper în antreprenoriatul românesc: producătorul de mezeluri Cris-Tim membru Family Business Network România (FBN România).

Data publicării: 22 mai 2018 | Sursa: Capital


Compania care face revoluţie pe piaţa de curierat din România

FAN Courier (membru FBN Romania) introduce conceptul de transport integral eco-friendly, pentru a acoperi cererea de servicii de curierat în zonele exclusiv pietonale din marile orașe.

”Cargobike-ul Shillex este un produs 100% românesc. Inovaţia îi aparţine unui inginer român care şi-a transformat pasiunea pentru biciclete în afacere. Cargobike-urile custom made sunt realizate într-un atelier de producţie în Fălticeni şi expuse apoi într-un showroom în Botoşani. Acest parteneriat este modul prin care noi, FAN Courier, susţinem antreprenoriatul românesc şi încurajăm antreprenorii români să-şi pună în practică ideile şi pasiunile”, a explicat Adrian Mihai.

Data publicării: 24 mai 2018 | Sursa: Capital


EY Entrepreneur Of The Year: antreprenorii români invitați să se înscrie în competiție

EY Entrepreneur Of The Year este o competiție pentru antreprenori care se organizează la nivel global, în 145 de orașe din peste 60 de țări. Peste 10.000 de antreprenori din întreaga lume sunt nominalizați în fiecare an.
În România, EY Entrepreneur Of The Year a ajuns în acest an la cea de a patra ediție. Înscrierile au început astăzi și se vor încheia pe 3 septembrie 2018. La finalul procesului de jurizare se vor acorda două premii: EY Entrepreneur Of The Year și Emerging Entrepreneur Of The Year.
Scopul principal al programului este acela de a pune în valoare poveştile de succes ale antreprenorilor români şi de a recunoaște realizările lor remarcabile în business, încurajând astfel dezvoltarea activităţii antreprenoriale din România şi a unui mediu antreprenorial dinamic.
Gala de premiere va avea loc în octombrie, la Monte Carlo, locația tradițională a evenimentului. România își va trimite pentru a patra oară în finalist în această gală. Competiția are o metodologie comună pentru toate țările participante.
 În România, candidaturile vor fi analizate de către un juriu independent, alcătuit din cinci antreprenori, dintre care doi câștigători ai ediției anterioare: Cristi Covaciu, CEO IPEC (câștigător EOY 2016, Președinte juriu), Daniel Dines, CEO UiPath (câștigător Emerging EOY 2016), Doina PopescuManaging partner, ForeVest Capital Partners, Marius Ștefan (membru FBN Romania), CEO Autonom Rent a Car și Vasile Armenean, CEO Betty Ice

Data publicării: 18 mai 2018 | Sursa: start-up


 Cu sprijinul Transavia (membru FBN Romania ), BIBLIOTECA URBANĂ prinde contur la Alba Iulia- o alternativă neconvențională pentru petrecerea timpului liber în CEALALTĂ CAPITALĂ

    Pe 16 mai a fost lansată Biblioteca Urbană din Cealaltă Capitală, un proiect pornit de la ideea  a doi tineri arhitecți locali, Octavia și Lucian Loiș (ȘEZI) . Pentru ca ideea să devină realitate, compania Transavia a decis să susțină financiar acest concept neconvențional de bibliotecă urbană,  transformând viziunea celor doi arhitecți în 9 puncte de interes de pe harta orașului.
Proiectul presupune amplasarea unui număr de 10 căsuțe cu cărți, de tip mini-biblioteci, în 9 locuri reprezentative pentru oraș. În centrul orașului, cărțile vor putea fi „împrumutate” din fața Casei de Cultură a Studenților și de pe aleea din fața Colegiului Economic. Locul care concentrează activ cele mai multe rafturi cu carte este Cetatea: în fața Porții a IV-a, între cele două catedrale; în Parcul Custozza/Piața Cetății; în Parcul Unirii și pe Aleea Sfântul Eugeniu, sub podul ce face legătura între porțile a IV-a și a V-a ale Cetății. Ultimele trei mini-biblioteci se vor regăsi în Parcul Dendrologic, în Parcul „Chinezesc” din zona Colegiului ”Horea, Cloșca și Crișan”, respectiv în parcul din apropierea bisericii Sfânta Ecaterina.

Data publicării: iunie 2018 | Sursa: http://transavia.ro/noutati/biblioteca-urbana


Felix Pătrăşcanu, Fan Courier: Dacă infrastructura României nu se va îmbunătăţi semnificativ în următorii 10 ani, România va ajunge o ţară izolată. Noi nu avem continuitate

Executivul de la Bucureşti trebuie să pună rapid bazele unui plan pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere şi feroviare a ţării şi a Capitalei, pentru ca România să rămână competitivă în următorii ani, altfel rutele internaţionale vor continua să ne ocolească până când vom rămâne izolaţi în estul Europei.

„Portul Burgas din Bulgaria se dezvoltă puternic, Serbia deja investeşte puternic în infrastructură şi au atras investiţii din partea companiilor din Asia, toate aceste investiţii în infrastructură ne ocolesc şi vor permite ca toate marile rute comerciale să ocolească România“, a explicat Felix Pătrăşcanu, managing partner al companiei de curierat Fan Courier (membru FBN Romania).

Data publicării: 11 mai 2018 | Sursa: ZF


E vremea schimbării pentru afacerile românești. Milenialii preiau „puterea” de la părinții lor

Jumătate dintre afacerile de familie din România reușesc succesiunea la a doua generație de patroni, relevă un studiu făcut de compania de consultanță și audit EY, anul trecut, și numit „Barometrul afacerilor de familie din România”. În aproape toate domeniile există câte o afacere de familie ce poate fi un exemplu. În retail pe zona de bricolaj îi avem pe frații Dragoș și Adrian Pavăl, în zona de industrie, imobiliare și turism îi avem drept exemplu pe frații Marius și Emil Cristescu, iar în domeniul hotelier regăsim familia Copos, în domeniul suplimen­te­lor ali­mentare familia Mitocaru cu brandul Alevia. În IT soții Florin și Măriuca Talpeș au dezvoltat și ei o afacere prosperă și un produs pe care îl folosesc giganți IT din toată lumea. În multe cazuri, afacerile puse pe picioare de părinți au fost preluate cu succes de către fiii și fiicele fondatorilor sau urmează ca acest lucru să se întâmple. 

Data publicării: 11 mai 2018 | Sursa:  Cariere


Cris-Tim susține Caravana Jocurile Științei

Caravana Jocurile Științei este susținută de către Cris-Tim și cuprinde un mini science center, constând într-o galerie formată din 30 de exponate interactive care ilustrează în mod distractiv legi din fizică – optică, mecanică, electricitate, echilibru etc. –, matematică, geografie, logică etc. Galeria expozițională a science center ului cuprinde exponatele joc prin care copiii vor înțelege aplicabilitatea anumitor legi ale opticii, cum funcționează electricitatea, ce poți face cu forța aerului, densitatea lichidelor și multe alte fenomene interesante.

Caravana Jocurile Științei se adresează copiilor de la 4 până la 16 ani și își propune să stimuleze interesul pentru știință prin creșterea gradului de acces la metodele de educație non formală.

CRIS-TIM este membru al Family Business Network România

Data publicării: 13 aprilie 2018 | Sursa: CRIS-TIM


Locurile de muncă vacante înregistrează un boom în Germania

Germania înregistrează cel mai mare număr de locuri de muncă vacante din 1990. Conform thelocal.de, nivelul record al locurilor de muncă vacante din Germania este relevat potrivit unui raport recent al Institutului pentru Cercetare pentru Ocuparea Forței de Muncă (IAB) din Nürnberg.
În ultimul trimestru al anului 2017, au fost oferite mai mult de 1,2 milioane de locuri de muncă neplătite la nivel național, fără a se aștepta scăderea vizibilității. 
După cum notează și DPA, soliditatea pieţei forţei de muncă va sprijini în continuare creşterea bazată pe consum a celei mai mari economii europene.

În primele trei luni din acest an existau 1,19 milioane locuri de muncă neocupate la nivel naţional – cel mai ridicat nivel de după reunificarea Germaniei, în 1990 – arată datele IAB.
Companii germane de toate mărimile sunt în căutare de forţă de muncă, dar cea mai mare cerere este la firmele mici, cu până la nouă angajaţi. Cele mai multe locuri de muncă vacante în Germania – 327.000 – sunt pentru consultanţi, consilieri fiscali, arhitecţi, cercetători de piaţă, specialişti în publicitate şi experţi IT, în timp ce în industrie, motorul tradiţional de creştere a economiei, sunt 163.000 de poziţii neocupate, mai acot în evidență datele IAB.

Pentru a face faţă deficitului de personal, angajatorii oferă diverse subvenţii, inclusiv majorări salariale mai ridicate decât rata inflaţiei, condiţii de lucru flexibile. De asemenea, companiile germane au iniţiat programe de pregătire pentru cetăţeni din alte state europene unde şomajul în rândul tinerilor este la un nivel ridicat, inclusiv Ungaria, România, Bulgaria şi Spania.

Data publicării: 6 martie 2018 | Sursa: Thelocal.de


Ce trebuie să faci pentru ca afacerea de familie să rămână una de succes după ce e preluată de noua generație

În SUA există aproximativ 5,5 milioane de afaceri de familie, care reprezintă mai mult de jumătate din PIB și angajează peste 60% din forța de muncă. În ciuda impactului lor uriaș asupra economiei, multe nu au planificat în mod corespunzător – sau deloc – o tranziție de la o generație la alta.

Un studiu a constatat că mai mult de 40% din respondenți așteaptă să se retragă din viața de business în următorii 10 ani. Însă, mai puțin de jumătate dintre ei au mărturisit că au reușit să-și aleagă succesorul în fruntea companiei.

Data publicării: 6 mai 2018 | Sursa: Jurlanistii.ro


Piata muncii in statele Uniunii Europene. Cate persoane lucreaza in Romania?

Potrivit datelor din 2017 publicate intr-un raport al Eurostat, in 2017, in Romania, piata muncii era formata din 15,02 milioane de persoane cu varste cuprinse intre 15 si 74 de ani, dintre care 9,1 milioane de oameni sunt persoane active din punct de vedere economic si 5,9 milioane de persoane sunt inactive economic. Dintre persoanele active economic, 8,6 milioane sunt angajate si 449.000 nu sunt angajate. Dintre persoanele angajate, 708.000 lucreaza in afaceri de familie, 1,5 milioane sunt proprii angajatori, iar 6,3 milioane sunt simpli angajati.

In Olanda sunt 12,8 milioane de persoane cu varste cuprinse intre 15 si 74 de ani, dintre care 9,01 milioane sunt active din punct de vedere economic si 3,8 sunt inactive. Din numarul total de persoane active, 8,5 sunt angajati si 438.000 sunt neangajati. Din numarul persoanelor angajate, 7,1 milioane sunt angajate, circa 1,3 milioane sunt proprii angajatori si doar 29.000 lucreaza in afaceri de familie.

Data publicării: 1 mai 2018 | Sursa: Wall Street


Conferinţa Risc de Ţară Coface: Cum arată viitorul economic în era turbulenţelor politice.

Viitorul economic în era turbulenţelor politice, România în contextul incertitudinilor, tendinţele economice la nivel local şi european şi poveştile de succes ale antreprenorilor „made in România”

Cu ocazia evenimentului, experţii din domeniul economic şi de business vor dezbate teme fierbinţi ale momentului: principalele tendinţe care modelează economia mondială, evoluţia României în contextul internaţional, Europa în era tubulenţelor politice.  

Conferinţa este structurată în două sesiuni. Declan DALY, CEO, Coface, Europa Centrală şi de Est, va vorbi despre contextul economic internaţional. În prima sesiune, Ayşen Seltem İYİGÜN, Economist Şef, Coface Turcia şi Orientul Mijlociu, va prezenta principalele tendinţe care modelează economia mondială, Tomáš SEDLÁČEK, Economist Şef, Banca Comercială Cehă, va dezbate modul în care trecutul schimbă prezentul, iar Eugen ANICESCU, Country Manager, Coface România, va prezenta rezultatele scenariilor pentru testele de stres din rândul companiilor autohtone.     

Cea de-a doua sesiune, dedicată antreprenorilor “made in Romania” ii va avut ca lectori pe Rucsandra HUREZEANU (membru FBN Romania), Fondator & CEO, Ivatherm, Andrei BOTESCU, Fondator & Owner Atelierele Pegas,  Tiberiu MOISĂ, Deputy CEO, Banca Transilvania, Dr. Eugen BANCIU, Preşedinte, Farmaciile Donna (membru FBN Romania).

Data publicării: 19 aprilie 2018 | Sursa: ZF


Studiu: Cele mai longevive afaceri de familie din România 

Marile afaceri de familie creează culturi organizaţionale agile, inovează şi recompensează prospeţimea în gândire, se arată în studiul EY Family business survey 2018. Toate aceste elemente alimentează fenomenele disruptive din piaţă, iar, ce este mai interesant, puţine afaceri de familie globale (12%) se identifică drept factori disruptivi. 
„Respondenţii de pe principalele pieţe globale recunosc faptul că au o cultură antreprenorială distinctă (68%), că stimulează agilitatea şi schimbarea (67%) şi că îşi permit să facă greşeli în demersul lor de a-şi îmbunătăţi afacerea (61%). În mare parte, folosesc mediile sociale (68%), încorporează tehnologii Big Data (65%) şi folosesc Robotic Process Automation – RPA – în eforturile lor de a menţine ritmul cu ceilalţi (50%). Astfel, dezvoltă culturi organizaţionale cu o mare capacitate de a crea sau a fructifica fenomenele disruptive de la o generaţie la alta’, informează sursa citată. 

Data publicării: 19 aprilie 2018 | Sursa: Capital 


Muzeul antreprenoriatului: 100 de ani de antreprenoriat în România.

În secţiunea Contemporani  ai Muzeul Antreprenoriatului au fost incluşi Doina Cepalis, Horia, Felix Pătrăşcanu, Adrian Mihai. Neculai Mihai, Ioan Popa – (membrii FBN Romania – nr) dar si Dragoş Anastasiu, Florentin Banu,Iulian Stanciu, Dan Şucu, Horia Ciorcilă, Dragoş şi Adrian Pavăl şi Florin şi Măriuca Talpeş. 
„Cei care şi-au clădit afaceri după ’89 s-au lovit de două obstacole macro: inflaţia din anii ’90 şi criza din anii 2000. Le-au depăşit prin metode inovatoare, bazându-se pe intuiţie mai degrabă pe o pregătire formală în business. „subliniază Cosmin Alexandru, parte din echipa care a curatoriat secţiunea Contemporani a expoziţiei. 

Data publicării: 18 aprilie 2018 | Sursa: Bursa


Iată o structură nouă pentru companiile de familie

Ottobock, producător și furnizor german de membre protetice, urmează un nou mod de finanțare a creșterii sale. Luna trecuta, Ottobock, fondata in 1919 si care a fost detinuta si administrata de trei generatii din aceeasi familie, si-a schimbat statutul juridic intr-o asa-numita societate limitata de actiuni. 

Astfel Ottobock menține proprietatea afacerii de familie sub o structură dublă a acționarilor, în care familia are acțiuni cu drept de vot, dar alți investitori au acțiuni fără drept de vot, care sunt tranzacționate pe piața liberă.

Cazul lui Ottobock arată o modalitate interesantă și, eventual, extrem de eficientă pentru ca o afacere de familie să poată să aducă capital în afara, să păstreze proprietatea familială majoritară, dar să recompenseze investitorii minoritari precum fondurile de capital privat / birourile de familie. 

Data publicării: 11 aprilie 2018 | Sursa: Family Capital


Raport sectorial din Regatul Unit

Noul raport al Sectorului de Afaceri de Familie din Marea Britanie, produs de Oxford Economics pentru Fundația de Cercetare a Institutului pentru Familie (IFB), arată că contribuția brută a întreprinderilor familiale la PIB-ul britanic a crescut cu 100 miliarde de lire sterline din 2010 – la 519 miliarde lire sterline – ceea ce înseamnă că firmele de familie generează acum un sfert din PIB-ul Regatului Unit

Data publicării: 4 aprilie 2018 | Sursa: European Family Businesses


Rucsandra Hurezeanu, membru FBN România, a fost premiată la Gala Woman in Power 2018

Business Magazin a organizat pe 22 martie gala Woman in Power – ediţia 2018, prilej cu care a fost lansat catalogul dedicat doamnelor care reprezintă elita mediului românesc de afaceri. Gala Business Magazin Woman in Power 2018 reprezintă un eveniment în cadrul căruia se oferă recunoaştere publică celor mai admirate femei din România. În cadrul Galei s-au acordat 11 distincţii de recunoaştere a performanţelor pentru a 11 femei care au apărut la ediţia din acest an a catalogului Top 100 Cele mai puternice femei din business.

Premiul cercetătorului Romulus Oprica pentru Rucsandra Hurezeanu, fondatoare Ivatherm

Data publicării: 26 martie 2018 | Sursa: Business Magazin


Brandurile româneşti domină piaţa de 800 mil. euro a agenţiilor de turism.

„Numele companiei este o combinaţie din primele litere care formează conceptul  EXport şi IMport de TURism. Atunci când am gândit acest concept, am avut în vedere ideea de a oferi pe piaţă atât produse turistice pentru străini, respectiv ideea de export de turism, cât şi  produse turistice complete şi diverse, în ţară şi străinătate, pentru români“, spune Lucia Morariu, care a început businessul Eximtur cu 100 de dolari. Agenţia de turism îşi asigură aproape un sfert din venituri prin vânzarea vacanţelor în ţară, potrivit ultimelor date. Cea mai mare parte a veniturilor agenţiei de turism o deţine în continuare segmentul corporate. Lucia Morariu (membru FBN Romania) spune că nu s-a gândit să schimbe numele companiei, dar a adăugat patru divizii şi anume Eximtur Business, Eximtur Leisure, Eximtur Incoming şi Eximtur Şcoala de Turism.

„Turistul român s-a maturizat. A devenit mai selectiv, mai exigent, mai atent atunci când îşi alege consultantul de turism, mai atent la calitatea serviciilor pe care le primeşte. Apelează mai degrabă la firme solide, serioase, cu reputaţie bună şi clienţi mulţumiţi“, a explicat Lucia Morariu, cea care deţine agenţia Eximtur alături de familia sa.

Data publicării: 23 martie 2018 | Sursa: ZF


Mittelstand, sectorul de afaceri de familie, considerat motorul economiei germane, se află în faţa unei crize generaţionale

În următorii cinci ani, peste 840.000 de proprietari de companii mici şi mijlocii din Germania, renumitele Mittelstand, ar putea fi forţaţi să vândă aceste afaceri în lipsa unui succesor, relevă un studiu realizat de KfW Banking Group din Germania, scrie Financial  Times.

IMM-urilor germane, subliniază că firmele Mittelstand* mai mari tratează problema tranziţiei în mod profesionist, este alcătuit din aproximativ 3,7 milioane de companii mici şi mijlocii de familie, de obicei nelistate.

Acestea sunt „motorul economiei germane“, potrivit KfW, având aproape 31 milioane de angajaţi şi reprezentând 35% din veniturile sectorului corporativ german, generând 70% din locurile de muncă şi oferind nouă din 10 programe de ucenicie pentru tineri.

Deşi peste patru cincimi dintre aceste companii au câştiguri de până într-un milion de euro anual şi mai puţin de cinci angajaţi, multe companii Mittelstand mai mari sunt lideri de piaţă la nivel mondial pe segmente de nişă.

IMM-urile germane sunt în mod tradiţional deţinute de  familie timp de mai multe generaţii şi au o perspectivă de business pe termen mai lung, neţintind maximizarea profitului pe termen scurt.

Aceste companii au de obicei bilanţuri solide, un nivel redus al datoriilor şi stau departe de pieţele internaţionale de capital.

În plus, proprietarii acestor companii tind să se retragă târziu. În medie, aceştia muncesc până la vârsta de 68 de ani, comparativ cu vârsta de 62 a salariaţilor, potrivit datelor KfW.

*Termenul Mittelstand este folosit cu două sensuri. Prima se referă la întreprinderile mici și mijlocii (IMM, germană, kleine und mittlere Unternehmen sau KMU), în funcție de numărul de angajați și de cifra de afaceri. Al doilea înțeles se referă la orice afacere condusă de o familie (nu neapărat un IMM)

Data publicării: 20 martie 2018 | Sursa: Financial Times


Puterea inovatoare a firmelor de familie

Un studiu recent sugerează că este o percepție care ar putea avea nevoie de ajustare. Autorii au efectuat meta-analize de peste 100 de studii din 42 de țări diferite între anii 1981 și 2012 pentru a explora nu numai investițiile făcute în inovare de către firmele de familie, ci și succesul relativ al acestei investiții.

Analiza a constatat că, pe de o parte, firmele de familie au trăit până la imaginea lor conservatoare, dar a venit cu o surprindere surprinzătoare. Acesta a arătat că firmele de familie cheltuiesc, în mod obișnuit, mai puțin pe cercetare și dezvoltare decât firmele non-familiale cu o mărime similară, dar ceea ce pot face este să câștige mai mult pentru buzunarul lor. Într-adevăr, pentru fiecare dolar cheltuit pentru inovare, ei au obținut mai multe brevete, mai multe produse noi și venituri mai mari din acele produse noi decât colegii lor. 

Data publicării: 1 martie 2018 | Sursa:


Family Capital susține necesitatea promovarii unui indice de afaceri de familie pentru a ne oferi o imagine exactă a economiei globale. 

Numărul de companii listate la un milion de persoane din SUA a scăzut dramatic

Numărul de companii listate la un milion de persoane din SUA a scăzut dramatic

„Pe măsură ce piețele de valori au realizat fluctuațiilor sălbatice, se pune întrebarea dacă acești indici au o valoare reala în evaluarea activității economice reale. Și poate un index care măsoară performanța întreprinderilor familiale să fie o modalitate mai bună de a evalua activitatea economică viitoare.  Asta pentru că întreprinderile familiale au mai multe șanse să adopte o abordare pe termen lung în gestionarea afacerilor lor și să mențină mai ușor personalul decât firmele non-familiale atunci când se confruntă cu diferențe.”

Data publicării: 7 februarie 2018 | Sursa: Family Capital


Te Rox Prod este o companie de familie (membra FBN Romania) care a devenit cel mai mare furnizor european de centuri de siguranţă, huse şi scaune auto pentru copii.

Doina Cepalis i-a dat fiicei responsabilităţi în afaceri de mică, iar mai târziu a ridicat ştacheta şi mai mult. „Lucrăîmpreună. Și de la 13 ani, când avea Roxi 13 ani, voiam să îmi petrec cât mai mult timp cu ea.

Familia Cepalis a investit în întregul grup peste 12 milioane de euro, iar cifra de afaceri a ajuns astfel de la 232 de mii de euro în primul an, în 2007, la 23 de milioane de euro acum.

În afară de investițiile masive, un alt secret al ascensiunii este pariul pe tineri. Te Rox Prod este compania românească ce are cei mai mulţi angajaţi ce au ajuns la funcţii de conducere înainte de a împlini 30 de ani.

Data publicării: 3 februarie 2018 | Sursa: DIGI 24


Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm: Cresterea pe piata interna a fost de 22%, iar exportul a crescut cu 268%

Producatorul roman de dermatocosmetice Ivatherm (membru FBN Romania), cu vanzari de 3 milioane de euro in 2017, planifica sa ajunga la o cifra de afaceri de 5 milioane euro anul acesta. Rucsandra Hurezeanu a relatat pentru Wall-Street care sunt urmatoarele piete vizate si care este cel mai mare client al companiei la export.

“2017 a fost un an extrem de bun pentru Ivatherm, am inregistrat o crestere globala de 44%, valoric, fata de anul trecut. Cresterea pe piata interna a fost de 22%, iar exportul a crescut cu 268%”, a mentionat Rucsandra Hurezeanu, fondator si CEO al Ivatherm.

In prezent, produsele Ivatherm ajung in 13 tari din Europa, Asia si Orientul Mijlociu, tarile emergente fiind mai accesibile si prioritare pentru companie. Pietele noi vizate in 2017 si 2018 pina in acest moment sunt Arabia Saudita, Filipine, Iran, Qatar, Azerbijan si in negocieri cu alte tari. Inregistrarile produselor in unele tari dureaza cateva luni sau chiar un an.

Data publicării: 22 ianuarie 2018 | Sursa: Wall Street


Mesajul mediului de business către PSD: „Puteţi să vă schimbaţi între voi, dar nu schimbaţi nimic în economie!“ Cursul leu-euro a resimţit puternic schimbarea intempestivă a Guvernului şi a scăzut cu 0,7%

Adrian-Mihai_membru_FBN_Romania_FAN-CourierDespre nevoia de stabilitate vorbeşte şi Adrian Mihai, unul dintre acţionarii şi fondatorii FAN Courier (membru FBN Romania), cea mai mare companie de curierat din România.

„Mi-aş dori de la următorul guvern sta­bilitate şi predictibilitate, ca să ne facem pla­nu­rile bazându-ne pe nişte legi care să fie stabile pentru o pe­rioa­dă mai lungă de timp“, a spus Adrian Mihai, care con­duce o com­pa­nie cu 5.730 de salariaţi.

Data publicării: 18 ianuarie 2018 | Sursa: ZF


A început în 1993 cu un chioşc, iar azi conduce un grup de firme cu venituri de peste 50 de milioane de euro

Născut în Roman (judeţul Neamţ) şi absolvent al Facultăţii de Drept din Iaşi, omul de afaceri de 47 de ani a intrat în afaceri încă din studenţie, când a lucrat ca distribuitor de produse alimentare, şi reuşea performanţa, povesteşte el, de a ”vinde câte 15 tiruri de snacksuri Star Foods pe lună la Iaşi“. După ce a distribuit snacksuri, ciocolată marca Poiana, băuturi răcoritoare şi îngheţată Delta, Piţigoi a renunţat la businessul de distribuţie în 2003, când a constatat că în 2002 făcuse un profit net de doar 1.000 de dolari. A luat atunci o decizie care s-a dovedit, în timp, a fi cea potrivită: a luat cei mai buni agenţi de vânzări pe care îi avea în distribuţie şi a pornit cu ei businessul de maşini.

Au trecut 14 ani de atunci, iar şeful Tester Grup estimează o cifră de afaceri de 53 de milioane de euro pentru anul 2017, ceea ce înseamnă o creştere de apoximativ 18% faţă de 2016, în vreme ce numărul de angajaţi a ajuns la 700.

Preşedintele Tester Grup insistă asupra ideii că onestitatea e cea mai importantă calitate pe care o poţi dovedi în afaceri. ”Eu întotdeauna am insistat să fim corecţi faţă de clienţi; poate vom pierde o vânzare, un client, dar pe termen mediu şi lung cu siguranţă vom câştiga. Avem timp să aşteptăm, nu vrem să câştigăm toţi banii anul acesta, nu vrem să vindem firma“, spune Bogdan Piţigoi. ”De-asta şi rebrandingul a durat atât de mult, pentru că am vrut să ştiu cu siguranţă ce facem. Până la urmă, omul nu cumpără imaginea ta, el cumpără serviciile tale, produsul tău. Dacă el o să vadă că totul e în regulă, că tu eşti corect, o să vină şi o să se întoarcă la tine. Eu le spun tuturor: «Nu am cum să îţi dau preţul acesta, să aduc bani de acasă», şi tot la mine vin. Dar pentru asta ai nevoie de timp, ai nevoie de ani şi ani.

Data publicării: 16 anuarie 2018 | Sursa: Business Magazin 


EXIMTUR susține o echipă de elevi timișoreni, finaliști într-un concurs internațional de programare organizat de NASA

Compania de călătorii EXIMTUR susține deplasarea în SUA a unei echipe de elevi a liceului Grigore Moisil din Timișoara, participantă pentru al treilea an consecutiv la competiția “Zero Robotics”, organizată de Institutul Tehnologic din Massachusetts (MIT)  în colaborare cu NASA şi ESA.

 

“Am răspuns prompt apelului lansat de Cassiopeia în luna decembrie a anului trecut.  Tinerii aveau nevoie de sprijin financiar pentru a putea ajunge în SUA, altfel riscau să nu își vadă munca valorificată până la capăt. Ne mândrim cu ei, sunt copiii noștri frumoși, inteligenți, apreciați, iată, de cei mai mari specialiști de la NASA.  Compania noastră va continua și în 2018 să promoveze și să susțină performanțele tinerilor români, prin implicarea în programe educaționale și acțiuni care aduc în față valorile noastre culturale și intelectuale” a declarat doamna Lucia Nora Morariu, președinte fondator al EXIMTUR.

Echipa Cassiopeia este formată din elevii: Ioana-Andreea Cristescu, Daniel-Florin Marcu, Daniel Pantea, Cătălin-Mihai Tiu, Sergiu-Bogdan Popescu, Sebastian-Valeriu Maleș. Mentor: Emanuel  Covaci. Profesor coordonator: Mircea-Adrian Lupșe-Turpan.

Data publicării: 11 ianuarie 2018 | Sursa: http://www.zf.ro


Temad afacere de familie, membra a FBN Romania, a ajuns la un business de 38,5 milioane de euro şi vrea să-şi menţină creşterea la peste 10% în 2018

„Pentru 2018, ne propunem o cifră de afaceri de 42,8 milioane de euro, adică o creştere de 11,3%.“

Compania producătoare şi dis­tri­bui­toare de produse pen­tru construcţii şi industrie Temad din Braşov şi-a ma­jorat cifra de afaceri cu 11,5% anul trecut faţă de 2016 şi a ajuns la un business de 38,5 milioane de euro. Profitul Temad s-a menţinut la ace­laşi nivel ca în 2016, când a avut un rezultat de 2,5 milioane de euro.

Data publicării: 10 ianuarie 2018 | Sursa: http://www.zf.ro


 

Eximtur, afacere de familie, membra a FBN Romania, a ajuns la o cifra de afaceri de 55 mil. euro în 2017

Agenţia de turism Eximtur din Cluj – Napoca, una din cele mai mari de pe piaţa locală, a obţinut anul trecut afa­ceri de 55 de milioane de euro, în urcare cu 17% com­pa­rativ cu 2016. Avansul businessului a fost peste estimări.

„2017 a fost un an mai bun decât am prevăzut, iar pentru acest an am bugetat afaceri mai mari cu 5%. Pe tu­rism intern vedem o creştere cu 30% în acest an, segment care a crescut şi anul trecut“, spune Lucia Morariu, cea ca­re deţine agenţia Eximtur alături de familia sa. Antreprenoarea mai adaugă că în 2018 aşteaptă un boom pe segmentul de incoming, cu un plus de chiar 50%, deşi ca volum este un segment încă în dezvoltare.

Cea mai mare parte a veniturilor agenţiei de turism o de­ţine în continuare segmentul corporate, servicii turistice ofe­rite clienţilor companii. Un segment important este şi cel de outgoing, trimiterea românilor în vacanţe în des­ti­naţii externe. „Creşterea numărului de curse charter, dar şi noile zbo­ruri regulate lansate de companiile aeriene au dus la creşterea businessului şi la Arad sau Suceava. Acum aş­tep­tăm să se dezvolte şi Târgu-Mureş, de unde vor fi lan­sate zboruri charter. Turismul este pe o evoluţie as­cen­den­tă sustenabilă.

Data publicării: 8 ianuarie 2018 | Sursa: http://www.zf.ro


Cris-Tim primește marele trofeu ANEIR “Petru Crișan”

În data de 12 decembrie 2017, Cris-Tim a primit din partea Asociației Naționale a Exportatorilor și Importatorilor din România (ANEIR) Marele Trofeu ANEIR “Petru Crișan”. Distincția a fost înmânată pentru recunoașterea drept cel mai mare exportator de produse alimentare procesate, cu capital integral românesc.

Evenimentul s-a desfasurat la sediul Central al BNR și a reunit reprezentanți ai celor mai importante firme românești și multinaționale. În cadrul acestei festivități au fost premiate companii din principalele sectoare de export precum și alte institutii care au contribuit și susținut eforturile exportatorilor.

 

Data publicării: 14 decembrie 2017 | Sursa:

 


O nouă identitate vizuală și o nouă locație pentru Global Vision (membru FBN Romania)

Într-o piață tot mai matură, Global Vision își poziționează cele 3 departamente de Property Development, Property & Facility Management și Building Construction sub o nouă identitate vizuală și într-o nouă locație premium.

 “Birourile inaugurate recent sunt situate în Globalworth Tower, prima clădire din România și din Sud-Estul Europei, certificată LEED Platinum, considerentele privind locația și suportul și grija noastră asupra mediului fiind cheia alegerii făcute.  Schimbarea cu o nouă identitate vizuală este motivată de dorința de a ne alinia standardelor partenerilor noștri actuali și viitori atât prin servicii premium, cât și printr-o imagine cu care să își poată asocia propriul brand”, a declarat Sorin Preda, Managing Partner Global Vision.

Înființată în anul 2004 de către un grup specialiști cu peste 30 de ani de experiență în domeniul construcțiilor și managementului, Global Vision și-a început activitatea ca și companie de construcții civile, devenind în scurt timp una din principalele opțiuni în România pentru soluții integrate în Dezvoltarea de Proprietăți, Administrarea de Proprietăți și Construcții, Amenajări interioare.

Data publicării: 13 decembrie 2017 | Sursa: http://www.globalmanager.ro


FBN-Romania membra European Family BusinessDe ce întreprinderile de familie sunt înfloritoare în secolul XXI

„Un studiu realizat de Bain & Company a arătat că trăim și lucrăm într-o nouă eră. Angajații doresc să fie inspirați să muncească din greu deoarece cred în valorile și misiunile companiei.

În această cultură bazată pe valori, întreprinderile familiale, adesea cu valori adânc înrădăcinate, își păstrează angajații mai mult. De exemplu, retenția la întreprinderile de familie studiate a fost , în medie, anual mai bună, decât la companiile comparative; doar 9% din forța de muncă (față de 11% din firmele non-familiale) s-a schimbat.  

Cercetările sugerează că această loialitate se limitează la o mai mare încredere, o cultură mai puternică, o investiție mai bună în formare, un scop mai clar și relații mai strânse cu angajații și părțile interesate”

Data publicării: 13 decembrie 2017 | Sursa: https://www.virgin.com/entrepreneur/why-family-businesses-are-thriving-21st-century


FAN Courier membru FBN RomaniaFan Curier, membru FBN Romania a fost premiat de revista Business MAGAZIN, în cadrul conferinţei „Cele mai inovatoare companii din România”, pentru inovaţie în servicii de livrare 

Revista a lansat cu această ocazie cea de-a patra ediţie a catalogului dedicat inovaţiilor, care reuneşte 30 de poveşti despre inovaţii româneşti.

Data publicării: 7 decembrie 2017 | Sursa: http://www.zf.ro/


Investeşte şi dezvoltă creierele româneşti din propria companie

Educaţia de business trebuie să aparţină companiei  Nimeni nu poate să facă educaţie de business mai bine decât voi, oamenii de afaceri. Managerii sunt responsabili de dezvoltarea oamenilor pe care îi au în companie, iar lipsa investiţiilor în educaţia angajaţilor are impact negativ în rezultatele financiare ale companiilor.

 

Angajaţii români au o productivitate medie de 62,5% din productivitatea medie a an­ga­jaţilor din statele Uniunii Europene

Angajaţii români au o productivitate medie de 62,5% din productivitatea medie a an­ga­jaţilor din statele Uniunii Europene, în timp ce angajaţii germani depăşesc cu 5,5% pro­duc­tivitatea medie din UE. Creşterile de sa­larii, in­vestiţiile în modernizarea echipa­men­te­lor de pro­ducţie sau un management mai performant sunt doar câteva dintre ele­mentele care ar pu­tea creşte valoarea adău­gată adusă în economie şi, totodată, pro­ductivitatea angajaţilor.

Gala ZF 2017: 10 misiuni pentru mediul de business la Centenarul României

Data publicării: 24 noiembrie 2017 | Sursa: http://www.zf.ro


FBN-Romania-european-family-business-Studiu_HBRCe puteți învăța din afacerea de familie

„În finanțele corporative moderne, o sumă judicioasă de datorii este considerată un lucru bun, deoarece pârghia financiară maximizează crearea de valoare. Întreprinderile controlate de familie, cu toate acestea, dau asociere datoriei cu fragilitate și risc. Datoria înseamnă a avea mai puțin spațiu de manevră dacă apare un obstacol – și înseamnă să fii atent la un investitor non-familial. Firmele pe care le-am studiat au fost mult mai puțin utilizate decât grupul de comparație; din 2001 până în 2009, datoria a reprezentat, în medie, 37% din capitalul lor, însă pentru 47% din capitalul firmelor non-familiale. Drept urmare, companiile conduse de familie nu au avut nevoie de sacrificii mari pentru a satisface cererile de finanțare în timpul recesiunii. „Oamenii cred că suntem bogați și curajoși”, ne-a spus un director executiv al unei firme de familie, „dar, de fapt, suntem prevazatori – lăsăm majoritatea banilor în companie pentru a evita să dăm prea multă putere băncilor noastre”.

Data publicării: 23 noiembrie 2017 | Sursa: https://hbr.org/2012/11/what-you-can-learn-from-family-business


MĂSURAREA PERFORMANȚEI AFACERILOR DE FAMILIE

„Pentru mulți, expresia „afacere de familie” inseamnă o companie mică sau mijlocie, cu un accent local și un set familiar de probleme, cum ar fi bătăliile peste succesiune. În timp ce o mulțime de firme mici se potrivesc cu siguranță acestei descrieri, aceasta nu reflectă rolul puternic pe care întreprinderile controlate de familie îl joacă în economia mondială. Nu numai că includ corporații precum Samsung, Tata Group și Porsche, Walmart, dar reprezintă peste 30% din totalul companiilor cu vânzări mai mari de 1 miliard de dolari, potrivit analizei Boston Consulting Group.

Înțelepciunea convențională susține că structura unică a proprietății a întreprinderilor familiale le dă o orientare pe termen lung pe care firmele publice tradiționale le lipsesc adesea. Dar, dincolo de asta, se știe prea puțin despre exact ce face ca afacerile familiei să fie diferite. …

Pentru a soluționa această întrebare, Sophie Mignon, cercetător asociat la Centrul pentru Management și Cercetare Economică din École Polytechnique, am compilat o listă cu 149 de societăți cotate la bursă, aflate în comerț, cu venituri de peste 1 miliard de dolari. S-au aflat în Statele Unite, Canada, Franța, Spania, Portugalia, Italia și Mexic. În fiecare afacere o familie deținea un procent semnificativ, deși nu neapărat o majoritate, a acțiunilor, iar membrii familiei erau implicați activ atât în ​​consiliu, cât și în management. Apoi am creat un grup de comparație de companii din aceleași țări și sectoare, care erau similare în dimensiune, dar nu erau controlate de familie. (Nu ne-am uitat la companiile asiatice, deoarece atât de mulți dintre ei sunt controlați de familie încât este dificil să găsești un grup de comparație potrivit.

Rezultatele noastre arată că, în perioadele economice bune, companiile de familie nu câștigă bani la fel de mulți ca și companiile cu o structură de proprietate mai dispersată. Dar, atunci când economia slăbește, firmele de familie își depărtează cu mult colegii. Iar când am analizat ciclurile de afaceri din 1997 până în 2009, am constatat că performanța financiară medie pe termen lung a fost mai mare pentru întreprinderile de familie decât pentru întreprinderile non-familiale din fiecare țară pe care am examinat-o.

Într-un moment în care directorii fiecărei companii sunt încurajați să gestioneze pe termen lung, credem că întreprinderile familiale bine conduse pot servi ca modele de rol. De fapt, în cercetarea noastră am reușit să identificăm mai multe companii cu proprietate dispersată ale căror strategii au imitat cele ale firmelor de familie. Aceste companii au prezentat, de asemenea, un model de performanță similar: sub colegii lor în timpul răsturnărilor, dar conducând pachetul în momente de criză.”

Data publicării: noiembrie 2017 | Sursa: https://hbr.org/2012/11/what-you-can-learn-from-family-business


Barometru al Afacerilor de Familie Europene

Potrivit rezultatelor sondajului, afacerile de familie din România tind să fie mai active decât cele din alte țări europene în ceea ce privește opțiunea de reinvestire a profiturilor în afacerile lor (60%), comparativ cu opțiunea de a planifica investiții externe precum fuziuni și achiziții (7%). Această constatare poate indica un potențial de creștere organică pe care piața românească încă îl are, în raport cu piețele mai dezvoltate din Europa. De asemenea, 40% dintre companiile care au făcut obiectul sondajului au considerat, că factorul principal care justifică creșterea veniturilor în 2018 va fi reprezentat de cererea de pe piață, în detrimentul altor factori precum lansarea de noi produse sau servicii (13%) sau marketingul inteligent (13%)”, precizează René Schöb, Tax Partner al KPMG în România.

Data publicării: 21 noiembrie 2017 | Sursa: https://www.forbes.ro


Este un antreprenor născut sau crescut?

„În timp ce expunerea la modele antreprenoriale ajută la creșterea viitorilor oameni de afaceri, nu există nici o garanție că trăsăturile antreprenoriale ale părinților vor apărea în mod natural la urmasii acestora. Nu există o genă antreprenor, iar cele mai multe trăsături de caracter asociate cu proprietarii de afaceri se disipă în două generații. Cu toate acestea, deschiderea ochilor noii generații la oportunitățile uimitoare care vin din deținerea unei afaceri creeaza spiritul antreprenorial.

A fi crescut într-o familie antreprenorială este cel mai mare prezicător al tendinței unui tânăr de a crea o nouă afacere. Cu alte cuvinte, totul începe de la domiciliu. Dar conducerea unei afaceri poate fi dificilă, tinand parintii antreprenori departe de casă, lucru care descurajează copiii să urmeze pașii părintelui absent. In plus, antreprenorii nu ar trebui să-i protejeze pe copii de afacerea familiei, ci să-i lase să învețe din ea (și în ea)”

Data publicării: 22 noiembrie 2017 | Sursa: http://business.financialpost.com


Marian Berdan, actionar Electra (membru FBN Romania)

Marian Berdan, actionar Electra (membru FBN Romania)

Grupul Electra (membru FBN Romania) din Iaşi, specializat în producerea de interfoane, a ajuns la afaceri de 7 milioane de euro

Grupul Electra, specializat în producerea de interfoane şi înfiinţat în urmă cu mai bine de 25 de ani, a ajuns anul trecut la afaceri de 7 milioane de euro, conform informaţiilor transmise de către Marian Berdan, acţionar în cadrul producătorului. Din grup fac parte mai multe societăţi printre care Electra, PCB – Electra, dar şi EMS –Electra. „Astăzi grupul de firme Electra a ajuns la peste 200 de angajaţi şi colaboratori. Grupul a ajuns la afaceri de 7 milioane de euro“, a declarat Marian Berdan, fondatorul Electra. Compania Electra a fost înfiinţată în 1991 şi are ca principal obiectiv de activitate designul, dezvoltarea şi producţia de sisteme de interfonie, control acces şi echipamente electronice

Data publicării: 16 noiembrie 2017 | Sursa: http://www.zf.ro/


Anca Vlad, Presedinte Fildas Grup (membru FBN Romania)

Anca Vlad, Presedinte Fildas Grup (membru FBN Romania)

Anca Vlad, cea mai puternica femeie din antreprenoriatul romanesc – Gala CAPITAL 2017

La Gala Premiilor Capital,  Anca Vlad, Presedinte Fildas Grup (membru FBN Romania), a primit premiul pentru Cea mai puternica femeie din antreprenoriatul romanesc, Catena fiind situata pe locul I in retailul faramaceutic.

Viziunea antreprenoriala a Ancai Vlad este legata de doua dintre cele mai puternice companii romanesti – Fildas Trading si Catena, care au devenit in timp, reper pe piata farmaceutica, cu un numar de peste 5.500 de angajati si cu afaceri cumulate de peste 1 miliard de euro. Fildas Trading este una dintre cele mai mari companii de profil pe piata distributiei de produse farmaceutice din Romania si a cincea cea mai puternica companie antreprenoriala romaneasca, intrand in 2017 in Top 500 companii din Europa Centrala si de Est. Clasamentul a fost realizat de prestigioasa companie de consultanta Coface. Compania a realizat in 2016 afaceri de peste 500 de milioane de euro. Catena este in prezent Numarul 1 in reteaua de farmacii in Romania (a depasit 650 de unitati la nivel national si a inregistrat in 2016 afaceri de peste 500 de milioane de euro), pozitie pe care, pe o piata puternic concurentiala, o mentine din 2012. Ca o noua dovada de recunoastere a excelentei in afaceri, Fildas si Catena au fost desemnate si TRUE LIDERS pentru anul 2016, de catre ICAP Romania. Recent, in cadrul galei organizate cu ocazia centenarului Forbes, a fost anuntata o editie speciala a Forbes Romania si Forbes 500, dedicata celor mai importante 100 de personalitati business care au marcat economia romaneasca, „Forbes Romania 100 Greatest Living Business Minds”. Anca Vlad a fost prima personalitate careia i s-a inmanat acest trofeu, „drept recunoastere a spiritului vizionar, dar si a eforturilor si perseverentei in afaceri”.

Data publicării: 12 octombie 2017 | Sursa: https://www.sensosanatate.ro


Rucsandra-Hurezeanu_Ivatherm_membru_FBN_Romania

Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea Ivatherm (membru FBN Romania)

Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm: Sunt în căutare de parteneri pentru a produce în România sau în Italia

Rucsandra Hurezeanu, fondatoarea producătorului român de cosmetice Ivatherm (membru FBN Romania), o afacere de 9,3 milioane de lei anul trecut, se uită spre piaţa italiană de cosmetice pentru colaborări cu companii pentru a produce creme şi unguente sub brandul Ivatherm.

Data publicării: 12 octombie 2017 | Sursa: ZF

 


Bogdan Piţigoi, Tester Group (membru FBN Romania):

Bogdan Piţigoi, Tester Group (membru FBN Romania):

Bogdan Piţigoi, Tester Group (membru FBN Romania): Mizăm pe o dezvoltare industrială a Iaşiului

Oraşul Iaşi prezintă potenţialul de a se dezvolta pe plan industrial în următorii 3-5 ani, după o o perioadă de dezvoltare în sectorul IT, crede Bogdan Piţigoi, proprietarul grupului Tester care activează în mai multe domenii, precum spaţii de birouri, spaţii industriale, vânzare de maşini şi car-sharing.

El a declarat ieri, în cadrul emisiunii de business ZF Live, că în prezent deţine 12.000 de mp de hale în parcul logistic Solo, urmând ca până la finalul lunii octombrie să finalizeze lucrările pentru încă 6.400 de mp de hală industrială.

 

Liceele industriale din Iaşi au rămas în funcţiune şi generează sute de absolvenţi în fiecare an, proprietarul Tester estimând că 10.000 de oameni ar fi disponibili pentru angajare într-o perioadă de trei ani.

„Producătorii se uită foarte mult la distanţă şi la şosele şi asta are sens deoarece vrei să fii mai aproape de vestul ţării dacă acolo exporţi. Dar dacă mergi mai departe şi te raportezi la posibilitatea de a angaja repede oamenii care să îţi permită să creşti, cu costuri pe salarii cu 15-20% mai mici decât în vestul ţării, Iaşiul prezintă avantaje“, a declarat Bogdan Piţigoi.

 

Data publicării: 12 octombie 2017 | Sursa: http://www.zf.ro


Corneliu Bodea, CEO Adrem (membru FBN Romania)

Corneliu Bodea, CEO Adrem (membru FBN Romania)

ForbesCEEForum 2017, Corneliu Bodea: „Liderii mănâncă ultimii”

Prezent la Forbes CEE Forum 2017, eveniment care reunește oameni de business de top din România, redactori șefi Forbes din țările CEE, precum și ambasadori și autorități, Corneliu Bodea, CEO Adrem (membru FBN Romania), a vorbit despre lideri și manageri, antreprenori români și antreprenori străini, despre valori și trenduri.

Corneliu Bodea, CEO Adrem

Care este diferenţa dintre un lider şi un manager?

Există o carte numită “Liderii mănâncă ultimii”. Ei bine, aceasta este una din diferenţele dintre lider şi manager. Liderilor le pasă în primul rând de oameni, pe când managerii sunt orientaţi spre procese. Liderii au ca principală preocupare oamenii. Nu aş trage însă o demarcaţie atât de strictă între cei doi. Există manageri care sunt şi lideri. Însă cel care e mai pregnant, cel care se evidenţiază față de ceilalţi va fi desemnat drept lider.

Există lideri şi curente de opinie, idei, programe care generează lideri pt a le pune în aplicare. Cine credeţi că poate schimba lumea?

Liderii sunt cei care schimbă lumea şi aş spune că liderul ar trebui să fie văzut şi din perspectiva antropologică. Oamenii au schimbat societatea, nu în sensul de grup, ci de persoane. Toate marile descoperiri, multe pe care nu le cunoaştem încă, au fost făcute nu de grupuri, ci de oameni. Ceea ce constatăm azi e că numărul şi calitatea liderilor pregnanţi care pot schimba societatea scade, iar această scădere decurge de la impredictibilitatea prezentului. De aceea, liderii reacţionează mai greu, pentru că mai întâi ei analizează.

Aşadar, liderii sunt cei care schimbă omenirea, nu curentele sau şcolile.

Data publicării: 26 septambrie 2017 | Sursa: http://www.forbes.ro/


Ioan Popa, proprietarul Transavia, a investit 15 mil. euro într-un complex turistic şi un teren de golf lângă Alba Iulia

Ioan Popa, proprietarul grupului Transavia (membru FBN Romania), cel mai mare producător de carne de pasăre de pe plan local, va finaliza într-o lună de zile o investiţie de aproximativ 15 mil. euro, susţinută din fonduri proprii, într-un complex turistic de lux şi un teren de golf, dezvoltate pe o suprafaţă de circa 67 de hectare în localitatea Teleac, la 7 km de Alba Iulia. Terenul va avea 18 trasee şi va fi al doilea din ţară ca suprafaţă, potrivit site-ului golfinromania.com.

„În aproximativ o lună de zile vom inaugura acestă investiţie, de aproximativ 15 milioane de euro, realizată din pasiune pentru golf şi din dorinţa de a oferi ceva comunităţii din zona asta de ţară, unde am reuşit să fac un business prosper. Golful este un sport excepţional de care nu te laşi, odată ce te-ai apucat, iar eu nu sunt pasionat de altceva în viaţă mai mult decât de golf, pe care îl practic de zece ani“, a declarat Ioan Popa, proprietarul grupului Transavia

Data publicării: 1 septambrie 2017 | Sursa: http://www.zf.ro/


Doina_Cepalis_Te-Rox_membru_FBN_Romania

Doina Cepalis, proprietara firmei Te-Rox (membru FBN Romania)

„Dacă reuşeşti în viaţă, e normal să dai ceva înapoi“

Doina Cepalis, proprietara firmei Te-Rox (membru FBN Romania) din Paşcani, lider de piaţă în Europa la producţia de centuri de siguranţă şi scaune auto pentru copii, creşte împreună cu fiica nu mai puţin de 30 de copii. Au înfiinţat o fundaţie, şi prin aceasta a adunat aceşti copii fără posibilităţi materiale, unii chiar copii ai străzii, cărora le oferă casă şi masă, precum şi educaţie

Data publicării: 19 iunie 2017 | Sursa: www.ziaruldeiasi.ro


Români care dezvoltă România: Mircea Tudor, creatorul primului scaner pentru avioane

Mircea Tudor (membru FBN Romania) este creatorul primului scaner pentru avioane din lume și fondatorul unei companii în care cercetarea și businessul merg mână în mână. Am vorbit cu familia Tudor despre succes, invenții, sacrificii și lupta pentru a cuceri lumea fără a te pierde pe tine.

Scandarea unui avion de 30 de metri lungime durează două minute și jumătate. Un robot trage avionul prin cadrul de scanare cu viteză constantă în centrul de comandă care este la o distanță de minimum 100 de metri, apare radiografia dual view, vedere de sus și vedere laterală a avionului!”, a declarat Mircea Tudor.

La ce folosește această invenție revoluționară a românului? Ei bine, un astfel de control poate arăta dacă la bordul avionului în care ar urma să urcăm există o bombă sau o oricât de mică defecțiune tehnică, invizibilă la controlul curent, care ar putea provoca o tragedie.

„Dacă o bombă este plasată la bordul unui avion civil într-o cavitate tehnică este imposibil de detectat conform procedurilor actuale”, mai spune Tudor.

Dar invenția lui poate detecta obiecte suspecte până la dimensiuni milimetrice. Un astfel de aparat care poate fi folosit ani la rândul pentru sute de mii de curse costă între trei și 10 milioane de euro, adică atât cât costă în prezent gestioneare unei singure amenințări cu bombă și poate salva vieți.

Scanerul robotizat a fost construit integral în România și a primit marele premiu la Salonul de Inventică de la Geneva, în 2013. Soția lui, Isabelle Tudor i-a fost alături în fiecare clipă și l-a încurajat când proiectul său nu era încă decât o idee îndrăzneață. 

„Când a plecat și a ieșit pe ușa garajului, a început să plângă. Colegii noștri, ditamai bărbații din atelier, oamenii în toată firea plângeau de parcă le pleca copilul”, a declarat Isabelle Tudor.

Era rezultatul a mii de oră de muncă, iar pentru a ajunge aici de multe ori prima sacrificată a fost familia.

„Ne apucam seara când era liniște și nu mai suna niciun telefon și ne trezeam pe la trei-patru dimineața când cele mai disperate neveste începeau să-și verifice soții dacă sunt într-adevăr la birou sau sunt cine știe pe unde. Unele chiar veneau să se convingă”, a declarat Mircea Tudor.

Mircea Tudor și-a extins afacerea și în Elveția, dar în România și-a creat o adevărată echipă de cercetare, pentru că este foarte legat de țara lui și aici visează să formeze o nouă generație de antreprenori.

„Înseamnă patria mamă, pașaportul pe care îl scot de fiecare dată când trec o frontieră. Când am câștigat marele premiu de la Geneva m-am dus cu tricolorul, nu cu steagul Elveției. Nu te poți rupe niciodată de origine, de pământ, de rădăcină”, mai spune Tudor.

A câștigat de două ori premiul cel mare la Salonul de la Geneva pentru scanere de camioane și scanere pentru aparate de zbor. Iar azi concurează cu multinaționale cu bugete de miliarde de euro. Dar povestea lui de succes începe acum 20 de ani, când a pornit în cercetare cu idei mărețe și aproape fără niciun ban în buzunar.

„Am plecat inițial de la one man company, am fost singurul angajat în firmă, eram și secretară, și șofer, și director și femeie de serviciu și tot. Am vândut casa și am intrat în afaceri cu banii rezultați din casă. Am locuit doi ani într-o rulotă și ăsta a fost începutul”.

Cu entuziasm și dorința de a face cunoscută România în lume, Mircea Tudor a creat o afacere de succes și a investit aproape toți banii în cercetare. Uneori, împotriva curentului, când nimeni nu-i dădea nicio șansă. Iar acum invenția sa va ajunge în câțiva ani filtrul standard de securitate în toate aeroporturile din lume. Iar pe ea va scrie: „Made in România”.

Data publicării: 6 iunie 2017 | Sursa: https://www.antena3.ro


Dan Ștefan, Autonom (membru FBN

Dan Ștefan, Autonom (membru FBN

Ce fac doi frați din Piatra Neamț cu 4.000 de mașini

Cei doi frați pun foarte mare accent pe învățare, etică și principii, atribute care par, de multe ori, secundare în businessul autohton. O altfel de dovadă în acest sens este chiar biroul lui Dan Ștefan, plin de rapoarte, dar și de cărți, printre care „Gânduri către sine însuși“, a împăratului-filosof Marcus Aurelius.

Anul 2016 a fost al doilea în care toți angajații Autonom (membru FBN Romania) au avut participare la profit, iar acesta a fost de două milioane de euro. Singura condiție: să aibă o ve­chi­­me mai mare de un an în companie. „Nu este vorba doar de sume, care nu sunt mici, ci de filosofie și de a te simți mai puternic. Este un lucru pe care îl facem îm­preună“, mai spune mezinul, care cre­de că acesta ar trebui să fie spiritul unei afa­ceri de familie, de a împărți succesul cu ceilalți.

Data publicării: 25 aprilie 2017 | Sursa: https://www.newmoney.ro


Camelia_Sucu_membru_FBN-Romania-European-Family-Business

Camelia Șucu proprietara Pieţei de Gros Abundia (membru FBN Romania)

Camelia Șucu, Locul 19 în Top 50 cele mai influente, Ediția 2017

Camelia Șucu (membru FBN Romania), este implicată în afaceri din diverse domenii: mobilă, medicină, vinuri și agricultură. Cariera sa în business numără peste 20 de ani. Anul trecut, Camelia Șucu și decoratoarea Genoveva Hossu au lansat un nou concept de business, CLASS IN, care se adresează atât specialiștilor din industria de design interior, cât și pasionaților din acest domeniu. CLASS IN este un business full-service, care oferă soluţii complete pentru amenajarea locuinţelor. Camelia Șucu este și proprietara Pieţei de Gros Abundia din Bucureşti

Data publicării: 13 aprilie 2017 | Sursa: http://www.forbes.ro


Doina_Cepalis_Te-Rox_membru_FBN_RomaniaDoina Cepalis, Te-Rox Prod (membru FBN Romania): Este foarte greu sa transmiti curaj tinerilor. Ne desfasuram activitatea intr-un mediu ostil

Doina Cepalis, CEO Te-Rox, a vorbit in cadrul conferintei “EY Family Business – Next Generation” despre ideea de a preda fraiele afacerii generatiei urmatoare si despre implicarea pe care o au membrii familiei in companie, sustinand ca de anul urmator isi va concentra atentia spre o succesiune in adevaratul sens al cuvantului.

Data publicării: 16 martie 2017 | Sursa: www.wall-street.ro


Lucia Nora Morariu, CEO EXIMTUR (membru FBN Romania)

Lucia Nora Morariu, CEO EXIMTUR (membru FBN Romania)

EXIMTUR (membru FBN Romania) a aderat la rețeaua globală de travel management – UNIGLOBE Travel

Compania EXIMTUR a devenit partener pentru România al rețelei globale de business travel – UNIGLOBE Travel International.

„Afilierea la UNIGLOBE ne oferă accesul la un sistem internațional mai performant de management al călătoriilor cu scop de afaceri. Deschiderea spre tehnologie de vârf, programe informatice și sisteme de rezervări care optimizează prețuri și tarife, gestionarea mai operativă a solicitărilor clienților, accesul la furnizori atent selectați și validați de rețeaua globală, sunt principalele avantaje ale afilierii la UNIGLOBE și le vom transpune în servicii mai bune oferite clienților noștri corporate.” declară Lucia Nora Morariu, CEO EXIMTUR.

EXIMTUR, înființată în 1993, deţine 28 de agenții proprii şi francizate, în 19 orașe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel și organizare evenimente, leisure travel, incoming și școala de turism. La finalul anului 2016, compania avea un număr de 156 angajaţi. EXIMTUR a înregistrat în 2016 o cifră de vânzări de 47 milioane euro și un profit de 300.000 euro.

Data publicării: 14 februarie 2017 | Sursa: http://www.forbes.ro


Florin_Madar_membru_FBN_Romania

Florin Madar, proprietar TEMAD (membru FBN Romania)

„Dacă oportunitatea nu bate la ușă, construiește una”

În vremuri de incertitudine, supravie­țuirea unui business poate fi asigurată prin construirea de noi oportunități. Studiu de caz: Florin Madar și al său Temad Group.

Brașoveanul Florin Madar (53 de ani) (membru FBN Romania), a construit în urmă cu aproape 25 de ani o afacere în domeniul importului și distri­buției de materiale auxiliare pentru con­strucții … un business care a crescut, chiar și pe timp de criză, cu cel puțin 5%. Păstrând această tendință, grupul Temad a încheiat 2016 cu afaceri estimate la circa 32 de mili­oa­ne de euro. Tot în criză a hotărât să își diversifice businessul.

A fost o decizie aflată la intersecția opor­tu­nității cu nevoia de a-și găsi puncte de sprijin în afara afacerii principale. Așa s-au născut Temad Energie (centrală foto­voltaică) și Temad Pro­duc­ție (fa­brica de plasă din fibră de sticlă). O mutare inspirată la vremea aceea, ținând cont mai ales de faptul că piața construc­țiilor a fost una dintre cele mai lovite de criza economică și finan­ciară. Astfel, în 2013 a investit 3,7 mili­oane de euro într-o centrală fotovoltaică – „o centrală mică“, spune antreprenorul – cu o producție anuală de 3.200 MW pe oră și o putere instalată de 2,6 MW.

Data publicării: 31 ianuarie 2017 | Sursa: https://www.newmoney.ro


Viorel Tofan,proprietar Dinamic `92 Distribution (membru FBN Romania)

Viorel Tofan,proprietar Dinamic `92 Distribution (membru FBN Romania)

Dinamic `92 Distribution (membru FBN Romania), companie înfiinţată de Viorel şi Elena Tofan.

În perioada 2001 – 2005 la activitatea de comerţ cu adezivi şi baterii auto este adăugată şi cea de vânzare anvelope. Tot atunci este extinsă capacitatea de stocare a anvelopelor cu un depozit de 700 mp şi este semnat parteneriatul cu GoodYear. În următorii cinci ani, compania se dezvoltă rapid şi este inclus în portofoliu şi producătorul de anvelope Continental. Familia Tofan decide în acea perioadă să dezvolte şi reteaua de service-uri de roţi „Tire Expert Center”, cu centre în Timişoara, Oradea, Piatra-Neamţ, în urma unei investiţii de peste 500.000 euro. Dinamic `92 Distribution a raportat pentru anul 2015 o cifră de afaceri de  aproape 48 milioane de euro milioane de lei şi un profit net de peste 1,8 milioane de euro.

Data publicării: 5 decembrie 2016 | Sursa: Revista Capital

 


Mircea Tudor proprietar MBTelecom (membru FBN Romania)

Mircea Tudor proprietar MBTelecom (membru FBN Romania)

Mircea Tudor a câștigat competiția EY Entrepreneur of the Year în România

Mircea Tudor a înființat în 1994 MBTelecom (membru FBN Romania), având ca obiect de activitate integrarea de sisteme de securitate de complexitate medie și mică, și va reprezenta România la competiția World Entrepreneur of the Year, care va avea loc în iunie 2015, la Monte Carlo.

„Sper că după 10 ani nu va fi niciun aeroport în lume fără scanner de avioane, care s-a născut în România”, a declarat Mircea Tudor, la Gala EY Entrepreneur of the Year în România.

MB Telecom este astăzi singurul IMM din lume care activează în domeniul tehnologiilor de scanare radioactivă și singura companie din lume care a câștigat de două ori Marele Premiu al Salonului de Invenții de la Geneva, în 2009 și 2013.

În prezent, Roboscan Aeria a devenit un produs matur din punct de vedere comercial, singurul de acest fel pe piața mondială, cu solicitări concrete de transfer de tehnologie către parteneri din SUA, Franța, Brazilia și Maroc. Obiectivul strategic al companiei este ca în cinci ani să plaseze câte un scanner de avioane în primele 500 de aeroporturi din lume, ceea ce ar putea propulsa compania la o cifră de afaceri de un miliard de euro.


 Alteţa Sa Regală Prinţul Philip si Erika Hristea proprietara Secpral Pro (membru FBN Romania) - Palatul Buckingham.

Alteţa Sa Regală Prinţul Philip si Erika Hristea proprietara Secpral Pro (membru FBN Romania) – Palatul Buckingham.

SPI – primul membru din Romania al Fundatiei “The Duke of Edinburgh’s International Award”

Fundaţia “The Duke of Edinburgh’s International Award” este liderul mondial al programelor de dezvoltare pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani, indiferent de mediul de provenienţă, contextul economic sau social al acestora. Acest program susţine dezvoltarea lor atât pe plan profesional, cât şi personal şi le oferă şansa de a excela şi de a fi recunoscuţi la nivel internaţional.
Programul este susţinut de Familia Regală Britanică prin Alteţa Sa Regală Prinţul Philip. Acest program este accesibil şi tinerilor din România sub patronajul naţional al Alteţei Sale Regale Principesa Margareta a României.
Începând cu anul 2014 Secpral Pro Instalaţii, prin reprezentatul său legal Erika Hristea, a devenit primul membru din România al Fundaţiei Duke of Edinburgh International Award, susţinând activ acest program prin sponsorizări continue. 
Insigna, ce confirmă calitatea de membru, i-a fost înmânată d-nei Erika Hristea de Alteţa Sa Regală Prinţul Philip, într-un cadru festiv, la cina de gală organizată în data de 08.06.2015, la Palatul Buckingham.
Compania Secpral Pro Instalaţii (membru FBN Romania), fondată şi condusă de Erika Hristea din Cluj, este una dintre cele mai dinamice firme din domeniu. Cu activitate într-o industrie dominată de bărbaţi, Elisabeta Erika Hristea a stabilit relaţii de parteneriat cu producători din Centrul şi Vestul Europei de peste zece ani de zile şi vinde în sistem angro cele mai noi materiale şi tehnologii din domeniul instalaţiilor. Antreprenoarea a gândit iniţial o activitate regională, primele depozite (pe terenuri proprii) fiind deschise în Cluj Napoca şi Sibiu. Pentru o distribuţie în zona de sud a ţării, extinderea în Capitală a fost un pas logic
 

 
 
Premiul special pentru ‘afaceri de familie’ a fost acordat domnului Adrian Mihai, fondator al Fan Courier (membru FBN Romania), o companie care a demontat mitul potrivit căruia într-o economie dominată de multinaționale este greu să reușești ca antreprenor român. 
Data publicării: 28 octombrie 2016 | Sursa: Forbes

 
 
Sorin Preda, director general al Global Vision

Sorin Preda, director general al Global Vision

Sorin Preda, director general al Global Vision, alaturi de  Mircea Tudor, șeful MB Telecom, Gabriel Marin, director executiv al companiei Omnilogic și Florin Madar, proprietar al Temad sunt membri fondatori ai FBN Romania
 
 

Afacerile de familie ar putea să fie incluse separat în statisticile naționale

Data publicării: 22 Aprilie 2015 | Sursa: www.diacaf.com


Afacerile de familie ar putea să fie incluse separat în statisticile naționale

Data publicării: 22 Aprilie 2015 | Sursa: www.moneystreet.ro


Afacerile de familie din România vor primi consultanță pentru transferul către generațiile următoare

Data publicării: 21 Aprilie 2015 | Sursa: www.revista-presei.ro


Afacerile de familie din România vor primi consultanță pentru transferul către generațiile următoare

Data publicării: 21 Aprilie 2015 | Sursa: www.stiri.astazi.ro


Afacerile de familie din România vor primi consultanță pentru transferul către generațiile următoare

Data publicării: 21 Aprilie 2015 | Sursa: www.astazi.ro


14 afaceri de familie s-au afiliat asociației Family Business Network România

Data publicării: 21 Ianuarie 2015 | Sursa: www.ziare.www.ro


14 afaceri de familie s-au afiliat asociației Family Business Network România

Data publicării: 21 Ianuarie 2015 | Sursa: www.ziarelive.ro


14 afaceri de familie s-au afiliat asociației Family Business Network România

Data publicării: 21 Ianuarie 2015 | Sursa: www.cronicavip.ro


Hărșan, FBN România: Antreprenorii români trebuie să treacă de la faza „get rich” la faza „stay rich”

Data publicării: 25 Mai 2014 | Sursa: www.remembertoday.ro


Afacerile de familie au un potenţial uriaş în România chiar dacă astăzi sunt de mică anvergură

Data publicării: 23 Mai 2014 | Sursa: www.diacaf.com


Cinci firme importante au aderat la rețeaua FBN România

Data publicării: 9 Septembrie 2013 | Sursa: www.ziareaz.ro


Cinci firme importante au aderat la rețeaua FBN România

Data publicării: 9 Septembrie 2013 | Sursa: www.stiri-presa-online.ro


Cinci firme importante au aderat la reteaua FBN Romania

Data publicarii: 9 Septembrie 2013 | Sursa: www.saptamana.com


Cinci firme importante au aderat la rețeaua FBN România

Data publicării: 9 Septembrie 2013 | Sursa: www.allbiz.ro


FBN România a organizat primul eveniment destinat exclusiv proprietarilor de afaceri de familie

Data publicării: 24 Mai 2013 | Sursa: www.ziareaz.ro


FBN România a organizat primul eveniment destinat exclusiv proprietarilor de afaceri de familie

Data publicării: 24 Mai 2013 | Sursa: www.stiri-presa-online.ro


Afacerile de familie încurajate în România

Data publicării: 22 Martie 2013 | Sursa: www.afacerilacheie.ro


Family Business Network în România

Data publicării: 20 Martie 2013 | Sursa: www.morningnewsbrief.ro


Family Business Network, un medicament pentru mediul de afaceri românesc?

Data publicării: 20 Martie 2013 | Sursa: www.ziarelive.ro


Gabriel Martin, FBN: Vom milita pentru succesul afacerilor de familie în România

Data publicării: 20 Martie 2013 | Sursa: www.ziare.com


Gabriel Martin, FBN: Vom milita pentru succesul afacerilor de familie în România

Data publicării: 20 Martie 2013 | Sursa: www.efin.ro


Family Business Network, un medicament pentru mediul de afaceri românesc?

Data publicării: 20 Martie 2013 | Sursa: www.ziarelive.ro


Family Business Network chapter opens in Romania

Data publicarii: 19 Martie 2013 | Sursa: www.balkans.com


Family Business Network se lansează în România. Ce aduce în plus mediului de afaceri

Data publicării: 19 Martie 2013 | Sursa: www.moneystreet.ro


Family Business Network se lansează în România. Ce aduce în plus mediului de afaceri – business24.ro

Data publicării: 14 Martie 2013 | Sursa: www.comunic.ro


Reţeaua Family Business Network (FBN) a fost lansată în România

Data publicării: 12 Martie 2013 | Sursa: www.moneystreet.ro


FBN România

Data publicării: 12 Martie 2013 | Sursa: www.etleboro.org

Comments are closed