O imagine despre ce ar putea fi în economie şi în business. Tendinţe pentru 2019

O imagine despre ce ar putea fi în economie şi în business. 100 de tendinÅ£e pentru 2019„Politica fiscală este „securizată“ de cele două rânduri de alegeri (europarlamentare şi prezidenţiale) pentru că politicienii nu îşi asumă majorări de taxe în anii electorali” este afirmatia ZF, publicata in articolul „O imagine despre ce ar putea fi în economie şi în business. 100 de tendinţe pentru 2019”  

Printre cele 100 de tendinte publicate mai apar:

  • Creşterea economică va rămâne solidă dacă nu cumva o criză gravă va veni din afară. România va avea creştere economică între 3,5% şi 4%.
  • PIB-ul va depăşi 1.000 de miliarde de lei (peste 200 de miliarde de euro).
  • Leul va pierde în faţa euro, dar nu mult – cursul mediu va ajuge spre 4,7 lei pentru un euro (4,66 de lei/euro, la început de an).
  • Inflaţia anuală va coborî foarte probabil la sub 3%.
  • ROBOR, marea necunoscută după introducerea taxei bancare. Va oscila, cel mai probabil, între 2 şi 3%.
  • Companiile vor fi impulsionate de intrarea în vigoare a măsurilor anunţate de guvern în decembrie, se prevede scutirea de la plata contribuţiilor sociale ale angajatorului, reducerea contribuţiilor sociale ale salariaţilor cu 3,75% şi stabilirea unui salariu minim de 3.000 de lei brut.
  • Voucherele de vacanţă vor aduce creşteri pentru hotelieri şi agenţiile locale după un 2018 foarte bun.
  • Trendul produselor naturale va continua şi în acest an, astfel că marii producători vor investi în continuare în lansări de produse fără aditivi, conservanţi.
  • Va continua replierea marilor reţele pe trendul Fabricat în România.
  • Magazinele se vor apropia tot mai mult de un mix de online şi offline
  • Ford România se pregăteşte să treacă de 200.000 de maşini produse la Craiova.
  • Dacia urcă spre 350.000 de unităţi datorită lansării unor noi motorizări pentru Duster
  • Expansiunea comerţului electronic va continua şi în 2019, cu rate de creştere de două cifre, în special pe segmentele fashion, home&deco şi jucării, dar şi pe diferite categorii de nişă.
  • Soluţiile de automatizare & inteligenţă artificială vor transforma şi eficientiza businessurile, cu precădere în industria financiar-bancară, asigurări şi telecom.

Sursa: Ziarul Financiar

Comments are closed