industria de curierat a crescut cu 20% anul trecut şi trece de 1 miliard euro

„Putem spune că pandemia a influenţat pozitiv piaţa de curierat pentru că a generat nu doar creşterea vânzărilor, ci şi schimbarea comportamentului multor consumatori. Mulţi clienţi au decis să facă trecerea la achiziţii online. Procentual, perioada restricţiilor a generat o creştere a volumelor în medie cu 20%, dar am avut şi luni în care cererea a fost mai mare“, a spus recent într-o conferinţă de presă Adrian Mihai, cofondator al Fan Courier, cea mai mare companie de curierat din România.

Industria de curierat a cunoscut în pe­rioada 2008-2019 o creştere consi­derabilă, astfel că în anul 2008 piaţa de curierat avea afaceri cumulate de 875 milioane lei, con­form datelor Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Zece ani mai târziu, industria de curierat avea o valoare de peste 4 miliarde lei, adică de aproape cinci ori mai mare. Pentru 2020, piaţa locală de curierat se apropie de o valoare de circa 5 mld. lei, mai exact 4,85 mld. lei (1 mld. euro), conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.

Comments are closed