Felix Pătrășcanu, Cofondator FAN Courier – Antreprenoriatul rămâne cheia evoluției economiei românești

 

Este foarte importantă perspectiva cu care privești o criză – dacă te uiți la ea ca la o catastrofă, atunci acțiunile și rezultatul nu pot fi altfel. Dacă însă te uiți la criză ca la o oportunitate pentru a crește și a dezvolta compania, atunci cu siguranță vei găsi și soluțiile potrivite care te vor ajuta pe viitor”, declara domnul Felix Pătrășcanu, Cofondator FAN Courier in cadrul unui interviu oferit pentru ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier, afacere de familie membră FBN România.

Redactia: FAN Courier a luat ființă în 1998, când serviciile private de curierat erau încă la început. Cum apreciați concurența de pe piața de curierat în România anului 2020?

Felix Pătrășcanu: Piața de curierat din România este, considerăm noi, una dintre primele industrii care, în ultimii 20 de ani, s-a dezvoltat exclusiv prin efortul investitorilor privați, dacă nu luăm în calcul furnizorul tradițional de servicii poștale care există dinainte de 1989. Fiind o piață eminamente privată este o piață concurențială și extrem de competitivă, cu zeci de jucători diferiți, cu acționariat diferit – exclusiv românesc, exclusiv internațional sau mixt. Este o piață care a crescut într-un ritm propriu, constant, bazându-se strict pe regulile economiei de piață, ritmul de creștere anual este de aproximativ 15-17%. Analiștii economici estimează că anul acesta piața de curierat și servicii poștale ar putea depăși pragul de 6 miliarde lei, cifră de afaceri consolidată la nivel de sector, pe fondul creșterii cererii de servicii din cauza pandemiei.

Redactia: Care au fost principalele lecții învățate de echipa FAN Courier în cele șapte luni de când pandemia ne-a schimbat viețile?

Felix Pătrășcanu: ”Pandemia generată de virusul SARS-COV2 ne-a schimbat într-adevăr viețile, atât profesional cât și personal și, totodată, a creat un nou mediu/cadru economic care ne pune în fața unor noi provocări. Cred că prima și cea mai importantă lecție pe care ne-a predat-o această criză în care a fost angrenată toată omenirea, nu doar noi, românii, este legată de gradul de adaptabilitate la noi reguli. Practic, criza ne-a scos pe toți – indivizi, companii, economie, din zona de confort în care ne aflam. Ne-a obligat să fim mai atenți la acțiunile noastre și ale celor din jur, la nevoile noastre și ale celor din jur. Ne-a obligat să fim și să acționăm mai responsabil. Responsabilitatea individuală și colectivă este a doua lecție. Împreună cu colegii mei, noi, la FAN Courier, am învățat că responsabilitatea se împarte în mod egal, indiferent de locul de muncă, de funcția pe care o avem. Dacă unul singur nu respectă regulile, îi expune pe toți ceilalți. Din fericire, întreaga echipă FAN Courier a acționat cu responsabilitate maximă și, deși suntem de șapte luni în linia întâi, ne facem treaba zilnic la fel de bine, am onorat toate solicitările, am făcut față vârfului de cereri din perioada stării de urgență. Criza a însemnat și un test al maturității și coeziunii echipei noastre, un test al relației pe care am construit-o în 20 de ani cu furnizorii și clienții noștri. Criza a însemnat și un test al eficienței investițiilor pe care FAN Courier le face permament în infrastructură, în depozite, în oameni, în flotă. Este foarte importantă perspectiva cu care privești o criză – dacă te uiți la ea ca la o catastrofă, atunci acțiunile și rezultatul nu pot fi altfel. Dacă însă te uiți la criză ca la o oportunitate pentru a crește și a dezvolta compania, atunci cu siguranță vei găsi și soluțiile potrivite care te vor ajuta pe viitor.” Felix Pătrășcanu, Cofondator FAN Courier.

Cititi interviu integral la: ClubAntreprenor.ro

 

Comments are closed