Comunicate de presă

Conferința Anuală Family Business Network România (FBN România)

Luni 29 octombrie 2018, în București – Hotel Athenee Palace Hilton, va avea loc Conferința Anuală Family Business Network România.

Antreprenori a 25 de mari afaceri de familie, membri ai Asociatiei Family Business Network România (FBN România) alături de invitații lor, se întâlnesc pentru a dezbate particularitățile afacerilor de familie în conferința pe tema: „Guvernanța corporatistă în afacerile de familie. Soluții personalizate de investiții pentru administrarea bunurilor familiei”

Vizualizati comunicatul de presa – Conferinta anuala FBN Romania – 29 oct 2018

Barometru al Afacerilor de Familie Europene editia 2017 

14 noiembrie 2017

Studiul realizat de European Family Businesses (EFB) și KPMG Enterprise, a arătat că 71% din proprietarii de afaceri și-au exprimat încrederea în viitorul afacerile lor.

  • 84% din respondenți indică faptul că pregătirea și trainingul unui successor a fost importantă sau foarte importantă pentru afacerea lor.
  • Nevoia de a echilibra preocupările familiale și interesele de afaceri este considerată de 87% din respondenți ca fiind importantă sau foarte importantă pentru afacerea lor.

„Potrivit rezultatelor sondajului, afacerile de familie din România tind să fie mai active decât cele din alte țări europene în ceea ce privește opțiunea de reinvestire a profiturilor în afacerile lor (60%), comparativ cu opțiunea de a planifica investiții externe precum fuziuni și achiziții (7%). Această constatare poate indica un potențial de creștere organică pe care piața românească încă îl are în raport cu piețele mai dezvoltate din Europa. 40% dintre companiile care au făcut obiectul sondajului au considerat, de asemenea, că factorul principal care justifică creșterea veniturilor în 2018 va fi reprezentat de cererea de pe piață, în detrimentul altor factori precum lansarea de noi produse sau servicii (13%) sau marketingul inteligent (13%).” – René Schöb, Tax Partner, KPMG în România.

Pentru mai multe detalii ale Barometrului Business Family editia 2017, accesati AICI

European Family Businesses (EFB) este o federație a 14 organizații naționale de afaceri de familie, printre care si FBN România . European Family Businesses se străduiește să facă factorii de decizie politici conștienți de contribuția întreprinderilor familiale in societatile in care isi deruleaza activitatea  și sa promoveze politici care favorizează antreprenoriatul responsabil pe termen lung. Membrii noștri reprezintă o cifră de afaceri de peste un trilion de euro și peste 9% din PIB-ul european

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.

Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul de „family business” astfel cum este recunoscut la nivel European și să aducă la cunoștința autorităților existența, potențialul afacerilor de familie, precum și necesitatea unui parteneriat obligatoriu cu acestea.

În acest moment membrii FBN România sunt antreprenorii ce deţin companiile: ADREM INVEST București, AGRICIN Brașov,  ALL ELECTRICS 95 București,  AMSET București,  AUTONOM SERVICES Piatra Neamţ, DINAMIC 92 DISTRIBUTION Piatra Neamţ, ELECTRA Iași, EXIMTUR Cluj, FAN COURIER EXPRESS București, FILDAS TRADING Pitești, GLOBAL VISION București, IVATHERM București, MB TELECOM București, NOVAINTERMED București, OMNILOGIC București, PIAȚA DE GROS București, SECPRAL PRO INSTALATII Cluj, SUPREMIA GRUP Alba Iulia, TECNOSTAR CONSULTING Sebeș, TE-ROX PROD Pașcani, TEMAD CO Brașov, TESTER GRUP Iași, TRANSAVIA Alba Iulia

Pentru acreditarea reprezentanților mass-media contactați:  Marian Manolache – da@skillteam.ro sau 0746.25.25.25

Asociația Family Business Network România 


Conferință Anuală FBN RomâniaCu dorinţa de a dezbate particularitățile afacerilor de familie şi modul în care işi pot pregati copiii pentru a-i înlocui la conducerea acestora, 23 de antreprenori de mari afaceri de familie, membri ai FBN România, alături de inviţații lor, s-au întâlnit in acest sfârşit de săptămână în cadrul conferinței “ Generaţia următoare în business. Administrarea averii familiei.” (27 octombrie 2017, Bucuresti, Athenee Palace Hilton)

Domnul Florin Madar, Președintele Family Business Network România, a deschis lucrările conferinței menționând:

“Conferința Family Business Network România de astăzi, abordează tematica generaţiei următoare în afacerea familiei dar şi pe cea a administrării averii familiei. Vom avea acces la experiența remarcabilă a partenerilor nostri internaţionali dar şi romani, care sperăm să ne inspire în organizarea familiei cu scopul asigurării stabilităţii afacerii de familie, acum şi peste generaţii.
Ne dorim să creştem copii care să muncească, nu doar pentru a-şi asigura traiul cotidian, ci şi pentru continuarea dezvoltării afacerii familiei, pentru continuarea prosperitaţii familiei lor şi a salariaţilor lor, pentru dezvoltarea comunitaţii în care trăiesc şi lucrează, pentru ţara în care s-au născut şi în care sperăm să continue să-şi dorească să traiască”

Invitat special al evenimentului a fost Mario DucaPreşedinte Malta Association of Family Enterprises & Family Business Advisers, care a prezentat experienţa afacerilor de familie malteze pe tema: „Protejarea averii şi succesiunii familiei prin intermediul unor bune guvernanţe familiale”

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

Andre Schulte-Südhoff – generaţia a 2-a Schuko GmbH Germania a prezentat povestea de succes a unei întreprinderi condusă de familie:  “Experienţa predării afacerii către generaţia următoare” De mare interes s-a bucurat şi prezentarea experienţei secţiunii de tineret a Asociaţiei afacerilor de familie germane – DIE FAMILIENUNTERNEHMER: „Generaţia următoare – Tinerii antreprenori, vocea puternică pentru echitatea generațională în Europa”

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

Martin Ospelt – partener First Advisory Trust, Vaduz , Liechtenstein – Fundaţia Liechtenstein, a vorbit despre planificarea activelor pe termen lung de-a lungul generațiilor şi despre responsabilităţile ce revin generațiilor viitoare.

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

O secţiune specială a evenimentului a fost dedicată panelurilor familiale în care generaţia actuală şi cea care se pregăteşte de preluarea afacerii de familie au răspuns întrebărilor doamnei Mihaela Hărșan – Secretar General FBN România, dar şi întrebărilor celor prezenţi.

Astfel, Cristina Timiş şi Radu Timiş Junior ne-au prezentat modul în care transferul între generaţii este pregătit la Cristim şi cum Radu, în calitate de director comercial, influenţează pozitiv marketingul afacerii şi relaţia cu partenerii şi clienţii.

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

Când lucrezi în firma părinţilor, angajaţii au tendinţa să te trateze ca şi cum ai fi direct şeful lor. Te tratează ca pe o beizadea iar asta este cea mai mare problemă, pentru că nu te lasă să te dezvolţi aşa cum trebuie. Nu ai presiune şi nu-ţi este cerută socoteala pentru ceea ce faci.” Radu Timis Junior – Cristim

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

Cristina Timiş, Cristim – “Afacerile familiei au fost visul meu si al sotului meu şi le-am dezvoltat. Aş dori, însă, copiii să aibă propriile vise si alegeri şi să facă ce vor să facă pentru că vor şi pentru că le aduce bucurie.”

Adrian Mihai, unul dintre fondatorii FAN Courier şi membru FBN România, împreună cu fiica sa Maria, ne-au vorbit în cadrul Conferinţei FBN România, despre pasiunea pentru afaceri, despre posibilitea ca pasiunile noii generaţii să fie altele şi despre libertatea ca acestea să fie urmate. „Pasiunea mea este designul şi pentru asta mă pregătesc acum într-o universitate din Marea Britanie. Merg insa si la cursuri de administrarea afacerior si sunt foarte atentă la afacerea de familie şi nu exclud ca în viitor, dacă experienţele acumulate vor fi destul de consistente, să vin alături de tatal meu.” – Maria Mihai

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

„In FAN Courier avem o relaţie foarte puternică între parteneri. Fiecare avem câte doi copii. Am încercat să ne preocupăm de educaţia lor, să-i învăţăm principii, să le povestim cum ar trebui să se întâmple lucrurile, dar în acelaşi timp, eu am vrut să-i las liberi. Să facă greşelile ce se fac la tinereţe, iar apoi, în funcţie de dorinţele şi capacităţile lor, să-şi aleagă drumul pe care şi-l doresc. Nu am vrut să le impun dorinţa mea, iar acum depinde de ei ce or să facă”. Adrian Mihai Fan Courier

Ion Sturza, fost prim-ministru al Moldovei şi proprietar al Fribourg Capital „Cu copiii (Cristina şi Dan), noi avem un contract pe care îl respectăm cam de la 15 ani. Copiii au plecat din casă şi au avut un buget strict şi clar. Investiţii în educaţie, în dezvoltare, un calculator la 3 ani, un telefon la 5. Nu există limită la sănatate şi educaţie, în rest totul a fost limitat. Acum, dupa ce copiii au avut o carieră de succes în alte companii, au venit în companiile noastre. Au început de la junior. Sunt încă în poziţii destul de modeste ce îi ajută să înţeleagă esenţa businessului.”

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

Florin Madar, Temad “Accept ca fiecare să-şi găsească drumul în viaţă. Pentru noi antreprenorii, care se presupune că avem nişte firi mai puternice, nu-i uşor să spunem asta, dar raţiunea şi bunul simţ ne obligă să ne lăsăm copiii să-şi aleagă drumul în viaţă. Eu m-am străduit să fac asta şi am încercat împreună cu soţia să le oferim educaţie si să-i învăţăm ce înseamnă munca dar şi să le fim un exemplu de urmat.”

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

In panelul generaţiei a doua, Theodora Popa – generaţia a 2-a la Transavia, Jan Musil – generaţia a 2-a LIKO-S ( afacerea de familie a anului 2014 din Republica Cehă), Dana & Răzvan Ghenescu – generaţia a 2-a Alpin57 Lux, Andrei Pogonaru – generaţia a 2-a CEFS, Veranda Mall, şi-au prezentat experienţele de lucru în cadrul afacerilor, dar au vorbit şi despre cum acestea le influenţează viaţa de familie şi a lor personal.

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

Theodora Popa – generaţia a 2-a la Transavia – “ Acasă nu vorbim despre afaceri. Uneori am o listă întreagă de probleme pe care sunt tentată să le discut cu tata (Ioan Popa) acasă, dar mă reţin. O sun pe asistenta lui şi mă programez la o discuţie cu tata prima, la 7:30, şi rezolvăm repede totul la birou.”

FBN_Romania_Conferinta_Nationala

In contextul prea deselor schimbări legislative în domeniul fiscalităţii, participanţii au putut avea acces la seminarul de fiscalitate pe tema – Provocări fiscale pentru afacerile de familie din România – susţinut de Gabriel Sincu, partener asociat Tax Advisory Services, EY România.

Programul evenimentului a fost:

  • 09:30 -10:00 Înregistrarea participanților 
  • 10:00 – Discurs introductiv – Florin Madar (Președintele Family Business Network România)
  • 10:05  –  Mario Duca, Preşedinte Malta Association of Family Enterprises şi Family Business Advisers  – Protejarea averii şi succesiunii familiei prin intermediul unor bune guvernanţe familiale
  • 11:15 Andre Schulte-Südhoff, generaţia a 2-a, Schuko GmbH, Germania – Povestea de succes a unei întreprinderi condusă de familie.  Experienţa predării afacerii către generaţia următoare
  • 11:45-12:15 Pauză de cafea
  • 12:15 – Panelul familiilor:
    • Cristina & Radu Timiş Junior, Cristim
    • Adrian & Maria Mihai, FAN Courier
    • Ion & Dan Sturza, Fribourg Capital
    • Florin & Octavian Madar, Temad Co Braşov 
  • 13:30-14:30  Pauză de prânz
  •  14:30 –Martin Ospelt, Partener, First Advisory Trust, Vaduz , Liechtenstein – Fundaţia Liechtenstein – principii şi avantaje 
  • 15:15 –Andre Schulte-Südhoff, generaţia a 2-a, Schuko GmbH, Germania Generaţia următoare – Tinerii antreprenori, vocea puternică pentru echitatea generațională în Europa
  • 15:30 – Panelul generaţiei următoare:
    • Theodora Popa, generaţia a 2-a, Transavia
    • Jan Musil, generaţia a 2-a, LIKO-S, afacerea  de familie a anului 2014 din Republica Cehă
    • Dana & Răzvan Ghenescu, generaţia a 2-a, Alpin57 Lux
    • Andrei Pogonaru, generaţia a 2-a, CEFS, Veranda Mall
  • 16:15 – Gabriel Sincu, Partener asociat Tax Advisory Services, EY România – Provocari fiscale pentru afacerile de familie din Romania

Evenimentul a fost adresat membrilor FBN România și invitaților acestora. 

Pentru a primi o invitație de acces la astfel de evenimente nationale sau internationale ,contactați unul dintre membrii FBN România, sau office@fbn-romania.ro, 0744.338.118

Pentru acreditarea reprezentanților mass-media la evenimnetele FBN Romania, contactați da@skillteam.ro sau 0746.25.25.25

Fotografii si filme din cadrul evenimentului gasiti si in pagina de Facebook Family Business Network România 

Conferința „Generaţia următoare în business. Administrarea averii familiei” este un eveniment FBN România realizat cu sprijinul LGT Private Banking


Conferință Anuală FBN RomâniaMarile afaceri de familie din România își pregătesc  schimbarea de generații

Vineri 27 octombrie 2017, în București – Hotel Athenee Palace Hilton, va avea loc Conferința Anuală Family Business Network România.

Antreprenori a 23 de mari afaceri de familie, membri ai FBN Romania alături de invitații lor, se întalnesc pentru a dezbate particularitățile afacerilor de familie în conferința  cu tema:

“ Generaţia următoare în business. Administrarea averii familiei.”

Vor lua cuvantul:

Florin Madar – Președinte FBN Romania și antreprenor Temad, Mario Duca – Preşedinte Malta Association of Family Enterprises & Family Business, Andre Schulte-Südhoff – generaţia a 2-a Schuko GmbH Germania, Martin Ospelt – Partener First Advisory Trust, Vaduz,  Liechtenstein ,  Cristina & Radu Timiş Junior – Cristim, Adrian & Maria Mihai –  FAN Courier,  Ion & Dan Sturza – Fribourg Capital, Florin & Octavian Madar – Temad Co Braşov, Theodora Popa – generaţia a 2-aTransavia, Jan Musil – generaţia a 2-a LIKO-S (afacerea  de familie a anului 2014 din Republica Cehă), Dana & Răzvan Ghenescu – generaţia a 2-a Alpin57 Lux, Andrei Pogonaru – generaţia a 2-a CEFS, Veranda Mall, Gabriel Sincu – Partener asociat Tax Advisory Services EY România.

Programul conferintei este:

  • 09:30 -10:00 Înregistrarea participanților
  • 10:00 – Discurs introductiv – Florin Madar(Președintele Family Business Network România)
  • 10:05  –  Mario Duca –  Preşedinte Malta Association of Family Enterprises & Family Business Advisers  – Protejarea averii şi succesiunii familiei prin intermediul unor bune guvernanţe familiale
  • 11:15 Andre Schulte-Südhoff – generaţia a 2-a Schuko GmbH Germania – Povestea de succes a unei întreprinderi condusă de familie.  Experienţa predării afacerii către generaţia următoare
  • 11:45-12:15 Pauză de cafea
  • 12:15 – Panelul familiilor:
    • Cristina & Radu Timiş Junior –  Cristim
    • Adrian & Maria Mihai – FAN Courier
    • Ion & Dan Sturza – Fribourg Capital
    • Florin & Octavian Madar – Temad Co Braşov
  • 13:30-14:30  Pauză de prânz
  • 14:30 –Martin Ospelt –  partener  First Advisory Trust, Vaduz , Liechtenstein – Fundaţia Liechtenstein – principii şi avantaje 
  • 15:15 –Andre Schulte-Südhoff – generaţia a 2-a Schuko GmbH Germania – Generaţia următoare – Tinerii antreprenori, vocea puternică pentru echitatea generațională în Europa
  • 15:30 – Panelul generaţiei următoare:
    • Theodora Popa – generaţia a 2-a Transavia
    • Jan Musil –  generaţia a 2-a LIKO-S ( afacerea  de familie a anului 2014 din Republica Cehă)
    • Dana & Răzvan Ghenescu – generaţia a 2-a Alpin57 Lux
    • Andrei Pogonaru – generaţia a 2-a CEFS, Veranda Mall
  • 16:15 – Gabriel Sincu – partener asociat Tax Advisory Services, EY România – Provocari fiscale pentru afacerile de familie din Romania

Despre FBN Romania:

Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul de „family business” astfel cum este recunoscut la nivel European și să aducă la cunoștința autorităților existența, potențialul afacerilor de familie, precum și necesitatea unui parteneriat obligatoriu cu acestea.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles. Pentru detalii a se vedea  www.europeanfamilybusinesses.eu

 

În acest moment membrii FBN România sunt antreprenorii ce deţin companiile: ADREM INVEST București, AGRICIN Brașov,  ALL ELECTRICS 95 București,  AMSET București,  AUTONOM SERVICES Piatra Neamţ, DINAMIC 92 DISTRIBUTION Piatra Neamţ, ELECTRA Iași, EXIMTUR Cluj, FAN COURIER EXPRESS București, FILDAS TRADING Pitești, GLOBAL VISION București, IVATHERM București, MB TELECOM București, NOVAINTERMED București, OMNILOGIC București, PIAȚA DE GROS București, SECPRAL PRO INSTALATII Cluj, SUPREMIA GRUP Alba Iulia, TECNOSTAR CONSULTING Sebeș, TE-ROX PROD Pașcani, TEMAD CO Brașov, TESTER GRUP Iași, TRANSAVIA Alba Iulia

Carrefour, Volkswagen, BMW, Ford Motor, Fiat, Porsche, L’Oreal, Arcelor Mittal, Samsung Electronics, Auchan, Cargill sunt câteva dintre cele mai cunoscute companii din lume care sunt afaceri de familie.

 

Conferința „Generaţia următoare în business. Administrarea averii familiei” este un eveniment FBN România realizat cu sprijinul LGT Private Banking

Pentru acreditarea reprezentanților mass-media contactați:  Marian Manolache – da@skillteam.ro sau 0746.25.25.25

Asociația Family Business Network România


FAN Courier membru FBN RomaniaFAN Courier, o afacere de familie membra FBN Romania se plaseaza pe primul loc in Top 15 Superbrands in Romania editia 2017, cu un salt important fata de editia anterioara a studiului derulat de BDR Associates

Este pentru a doua oara in istoria de peste 10 ani a Superbrands in Romania, cand in fruntea clasamentului se situeaza un brand romanesc, aceasta performanta a mai fost atinsa doar de Borsec.

Top 15 branduri desemnate Superbrands in Romania pentru anul 2017 include: Fan Courier; Visa; Kober; Decathlon; Lego; Pampers; Humanitas; eMAG; Dedeman; Orbit; Mercedes-Benz; Borsec; olx.ro; Catena; Samsung.

Programul Superbrands pentru România evaluează anual performanța brandurilor de produse și servicii, dar și performanța brandurilor corporate, din perspectiva profesioniștilor în business din România. Într-o primă etapă, Consiliul de Onoare Superbrands, alcătuit din 30 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, evaluează peste o mie de branduri din peste 50 de categorii. În urma selecției, 653 de branduri calificate sunt incluse în cercetarea de piață realizată de Ipsos pe un eșantion reprezentativ.

În acest moment membrii FBN România sunt antreprenorii ce deţin companiile: ADREM INVEST București, AGRICIN Brașov,  ALL ELECTRICS 95 București,  AMSET București,  AUTONOM SERVICES Piatra Neamţ, DINAMIC 92 DISTRIBUTION Piatra Neamţ, ELECTRA Iași, EXIMTUR Cluj, FAN COURIER EXPRESS București, FILDAS TRADING Pitești, GLOBAL VISION București, IVATHERM București, MB TELECOM București, NOVAINTERMED București, OMNILOGIC București, PIAȚA DE GROS București, SECPRAL PRO INSTALATII Cluj, SUPREMIA GRUP Alba Iulia, TECNOSTAR CONSULTING Sebeș, TE-ROX PROD Pașcani, TEMAD CO Brașov, TESTER GRUP Iași, TRANSAVIA Alba Iulia

Pentru acreditarea reprezentanților mass-media contactați:  Marian Manolache – da@skillteam.ro sau 0746.25.25.25

Asociația Family Business Network România


Conferința anuală a Family Business Network – afacerile de familie din România se pregătesc pentru succesiunea către a doua generaţie

14 octombrie 2015

Astăzi a avut loc la Bucureşti Conferința anuală a Family Business Network România, cu tema Tradiționalism și modernism în afacerile de familie. Provocările procesului de succesiune şi soluţiile existente au fost discutate astăzi de către peste 60 de oameni de afaceri, reprezentând afaceri de familie de succes din România.

VIZUALIZARE COMUNICAT DE PRESĂ 


Tradiționalism și modernism în afacerile de familie.FBN România anunță cooptarea de noi membri în conducerea sa și alegerea unui nou Președinte

22 aprilie 2015

Adunarea generală a FBN România a decis dublarea numărului de membri ai Consiliului Director de la 3 la 6, fiecare dintre aceștia urmând a gestiona domenii distincte, cu responsabilități și competențe specifice.

VIZUALIZARE COMUNICAT DE PRESĂ


 

FBN România anunță cooptarea a 5 noi membri

21 ianuarie 2015

Cinci firme de top, lideri de piață în domeniile în care activează, se alătură rețelei Family Business Network România, numărul membrilor ajungând astfel la 14.

VIZUALIZARE COMUNICAT DE PRESĂ


 

FBN România anunță cooptarea de noi membri

9 septembrie 2013

Cinci firme de top au aderat la rețeaua Family Business Network România,numărul membrilor ajungând astfel la 9.

VIZUALIZARE COMUNICAT DE PRESĂ


 

FBN România anunță primul eveniment destinat exclusiv proprietarilor de afaceri de familie

21 mai 2013

Family Business Network România a organizat marti, 21 mai 2013, într-un cadru privat, primul eveniment destinat exclusiv proprietarilor de afaceri de familie, în prezența fondatorilor Gabriel Marin (Omnilogic), Radu Tudor (MB Telecom), Sorin Preda (Global Vision) și Florin Madar (Temad Co).

VIZUALIZARE COMUNICAT DE PRESĂ


 

Family Business Network(FBN) România anunță eveniment de lansare 

12 martie 2013

La sediul firmei MB Telecom a avut loc evenimentul de lansare a Asociației Family Business Network România. Family Business Network (FBN) este o rețea internațională care cuprinde cele mai mari familii deținătoare de business din lume. Structurile naționale poartă denumirea de Chapters.

VIZUALIZARE COMUNICAT DE PRESĂ

Comments are closed