FBN România la Summit-ul European al Afacerilor Familiale, Bruxelles 2018

Afacerile familiale reprezintă coloana vertebrală a economiei europene, cu peste 14 milioane de întreprinderi, care oferă peste 60 de milioane de locuri de muncă în sectorul privat. 

În acest context s-au desfășurat lucrările celui de al 5-lea Summit European al Afacerilor Familiale, Bruxelles 2018, prezentându-le reprezentanților Parlamentului European, perspectiva afacerilor de familie pentru „Noua Europă”.

  fbn-romania-summitul-afacerilor-de-familie-2018   fbn-romania-summitul-afacerilor-de-familie-2018

 

România a fost reprezentată de delegația asociației afacerilor de familie din România, Family Business Network România (FBN România), formată din: domnul Florin Madar – Președintele FBN România si fondator al grupului Temad, de doamna Maria Iosif – membru FBN România și fondator Novaintermed și doamna Av.Mihaela Harsan – Secretar General al FBN România.

Concluzia angajament a participanților la summit a fost:

Întreprinderile familiale au fost și vor continua să se angajeze în construcția Europei. Vom continua să creștem și să investim pe termen lung. Ceea ce avem nevoie de la factorii de decizie este simplu: recunoașterea contribuției incontestabile și valoroase pe care o au proprietarii responsabili de întreprinderi familiale pentru a sprijini și menține economiile locale și regionale stabile. Considerăm că prosperitatea Europei și a cetătenilor acesteia este direct legată de prosperitatea afacerilor de familie.

Prin urmare, ca răspuns la dezbaterea privind „Viitorul Europei”, întreprinderile europene de familie susțin că o cale favorabilă de dezvoltare a afacerilor, este mai presus de toate, prioritizarea pregătirii de cetățeni cu reale competențe profesionale și crearea de locuri de muncă corespunzătoare pregătirii acestora.

Pe larg, evenimentul, ce a avut o durată de două zile, 5-6 noiembrie 2018, a subliniat următoarele:

  •  Uniunea Europeană trebuie să se asigure că întreprinderile sale pot beneficia de oportunitățile pieței unice, de globalizare, și că acestea, la rândul lor, vor aduce beneficii cetătenilor Europei.
  •  Uniunea Europeană  trebuie să creeze echitate financiară și să promoveze un sistem care să încurajeze acumularea de capitaluri proprii.
  • „Război pentru talente” a fost un alt subiect de interes pentru reprezentanții afacerilor prezenți la summit, aceștia subliniind că UE trebuie să se concentreze asupra furnizării de competențe adecvate pentru locurile de muncă și că întreprinderile și indivizii pot să facă față schimbărilor tehnologice tot mai rapide.
  • O atenție deosebită trebuie acordată colaborării dintre antreprenori, guvernele naționale şi instituțiile europene, in scopul promovării uceniciei și al invățării la locul de muncă, prin promovarea unui sistem educațional dual, astfel încât deficitul de competențe să poată fi acoperit din resurse proprii.
  • Pentru UE este vitală existența unui regim internațional de comerț liber puternic. Sub amenințarea unei reacții protecționiste din partea S.U.A și riscul ca instituțiile și regulile UE şi cele globale să devină tot mai greoaie pentru afacerilie de familie europene, acum a devenit o urgență să ne asigurăm că UE poate și va vorbi cu o singură voce.
  •  Transferul succesiunii de afaceri este și va fi întotdeauna o provocare enormă pentru întreprinderile familiale. Pregătirea corectă  a generației următoare și încurajarea acesteia în mod corespunzător de către mediul juridic, administrativ și fiscal, asigură potențial uriaș pentru reînnoire și creștere în Europa. Afacerea de familie este acel business construit și dezvoltat de familie de-a lungul generațiilor, incluzând valori, tradiții și cunoaștere. Ca urmare, datorită complexitătii succesiunii afacerilor de familie, a fost subliniată importanța mediului în care are loc transferul, astfel încât să se ofere afacerii de familie cea mai bună șansă de supraviețuire. „Caracterul mulți-generațional al întreprinderilor familiale întărește stabilitatea economiei”, fiind un fapt recunoscut  încă din 2015 printr-o Rezoluție a Parlamentului European.

 

Despre participarea la al 5-lea Summit European al Afacerilor Familiale, Bruxelles 2018, membrii delegatiei României au declarat:

  • ​”Am cunoscut la summit oameni cu experiență multi-generațională în afaceri, ​​oameni care au avut un impact deosebit în businessul lor, restructurându-l complet atunci când a fost nevoie, aducând un spirit nou ancorat in contemporaneitate, care uneori răsturna poziția conservatoare a generațiilor anterioare, manifestând flexibilitate și adaptabilitate; oameni care au adus un salt calitativ si cantitativ în companiile familiilor lor, iar asta, pentru un antreprenor român aflat la prima generație, este un aport neprețuit de informație utila” – Maria Iosifmembru în delegația română a asociației afacerilor de familie (FBN România) și fondator Novaintermed.

 

  • La summitul afacerilor de familie din Bruxelles, politicieni precum Gunther Oettinger – Comisar European pentru Buget si HR  dar și Martina Dlabajova – Membru în Parlamentul European, având în spate experiență antreperenorială, ne-au încurajat să construim și să menținem un dialog permanent cu politicul, în scopuil informării continue asupra nevoilor de business specifice, astfel ca impactul inițiativelor legislative să fie constructiv si benefic” –  Florin MadarPreședintele FBN România si fondator al grupului Temad

 

Family Business Network România (FBN România) a fost înfiinţată în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul „afacere de familie” și potențialul afacerilor de familie pentru dezvoltarea economică și socială a României.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles. Pentru detalii vizitati www.europeanfamilybusinesses.eu

În acest moment membrii Asociației FBN România sunt antreprenorii ce dețin companiile: Adrem Invest, Agricin, All Electrics 95, Amset Prodexim, Autonom Services, Bog’Art, Cris-Tim, Dinamic 92 Distribution, Electra, Eximtur, FAN Courier Express, Fildas Trading, Ivatherm, Global Vision, MBT Telecom, M&M Product, Novaintermed, Omnilogic, Piaţa de Gros, Secpral Pro Instalații, Temad Co, Te-Rox, Tecnostar Consulting, Tester Grup, Transavia.

Carrefour, Volkswagen, BMW, Ford Motor, Fiat, Porsche, L’Oreal, Arcelor Mittal, Samsung Electronics, Auchan, Cargill sunt câteva dintre cele mai cunoscute companii din lume care sunt afaceri de familie.

Pentru relatia cu reprezentantii mass-media contactați da@skillteam.ro sau 0746.25.25.05

Comments are closed