Autonom vizează reducerea emisiilor medii de carbon ale flotei operaționale cu 51% până în 2030

”Înțelegem impactul pe care compania noastră îl poate avea în mediu și în comunitate iar schimbările climatice au devenit o preocupare majoră la nivel mondial. Ne propunem ca până în 2025, să reducem emisiile medii de carbon ale flotei operaționale cu 25%, respectiv cu 51% până în 2030, obiectiv considerat semnificativ și într-un orizont de timp ambițios. Este responsabilitatea fiecăruia, companie sau individ, să contribuie la păstrarea și crearea unei lumi mai bune, mai sigure și mai curate.”  a declarat Marius Ștefan, cofondator Autonom. 

 

În următorii ani, compania intenționează să atragă finanțări în valoare de 250 de milioane de euro, prin emisiuni de obligațiuni, derulate pe o perioadă de maximum 5 ani.

“Necesitatea implementării de către companie a unei strategii de sustenabilitate este confirmată de faptul că emisiile generate de flota operațională, leasing operațional și rent a car, calculate prin CCF, utilizând metodologia GHG Protocol Standard, deși indirecte pentru Autonom, reprezintă 99% din emisiile totale ale companiei. Indicatorul ales în monitorizarea emisiilor de carbon la nivel de flotă operațională, aliniat cu Directivele Europene în domeniul transportului, este „WLTP mediu gCO2/km”. Pentru acest indicator compania și-a calculat emisiile medii de carbon pentru ultimii 3 ani și și-a setat ținte pe termen mediu (2025)  și pe termen lung (2030)”, anunță compania.

Autonom a încheiat primul semestru al anului 2021 cu venituri consolidate de 178,1 milioane lei, în creștere cu 21% față de perioada similară din 2020, și un profit net de 12,5 milioane lei, în creștere cu 201.6% față de aceeași perioadă a anului trecut. La 30 iunie 2021, flota Autonom număra 9227 de mașini și o rețea națională unică formată din 46 de agenții prezente în 33 de orașe.

Sursa Autonom  Forbes

Autonom este o afacere de familie si membru fondator al asociației Family Business Network (FBN) România.

Sigla Family Business Network RomâniaAsociația Family Business Network România reunește un număr de 27 de membri, număr ce este în creștere. Acești membri sunt lideri de piață în mai multe ramuri ale economiei naționale, cu o cifră de afaceri de circa 3 miliarde de Euro pe an și circa 18.000 de angajați. Președintele Family Business Network România este domnul Florin Madar, proprietar și CEO al afacerii de familie  TEMAD și, alături de doamna Anca Vlad (Fildas/Catena), Adrian Mihai (FAN Courier) și Dan Ștefan (Autonom), Gabriel Marin (Omnilogic) și  Mihaela Hărșan (Secretar General) formează Consiliul Director Family Business Network România.

Începând cu anul 2015, FBN România a devenit membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.

La acest moment, din Family Business Network România fac parte 27 de companii: ADREM INVEST, AGRICIN, ALL ELECTRICS 95, AMSET, ARENA CITY CENTER, AUTONOM, BOG’ART, CRIS-TIM, DINAMIC 92, DMF POLIPLAST, ELECTRA, EXIMTUR, FAN COURIER, FILDAS-TRADING, GLOBAL VISION, IVATHERM, MB TELECOM, M&M PRODUCT, NOVAINTERMED, OMNILOGIC, PIAȚA DE GROS, SECPRAL PRO INSTALAŢII, TECNOSTAR CONSULTING, TE-ROX PROD, TEMAD CO, TESTER GRUP, TRANSAVIA.

Comments are closed